Važnost kreativnih industrija, interneta i društvenih mreža, gastronomije, pojačane promocije i ljudskih potencijala za turizam glavne su teme Dana hrvatskog turizma (DHT) koji će u Hvaru 24. i 25. listopada okupiti više od tisuću sudionika.
Najavljujući te Dane kao tradicionalno najveće godišnje okupljanje turističkih djelatnika i partnera iz Hrvatske i svijeta te raznih stručnjaka, organizatori Ministarstvo turizma, Hrvatska turistička zajednica /HTZ) i Hrvatska gospodarska komora (HGK) naglašavaju da će se održavanjem u Hvaru još jednom skrenuti i pažnja na 150. obljetnicu organiziranog turizma u tom gradu, ali i na turizam na otocima koji čini gotovo trećinu ukupnog turističkog prometa.
Prilika je to i da se analiziraju rezultati ove turističke godine te nagrade najbolji u turizmu nagradama HTZ-a (destinacije, pojedinci, atrakcije i dr.) te HGK (smještajni objekti, tvrtke i dr.).
>>> Ni ‘zimmer frei‘ ne voli turistički harač
"DHT su prilika da svi dionici u turizmu, ali i šire, razmijene iskustva, razgovaraju o trendovima i izazovima turističkog sektora. Pripremili smo bogat program uz sudjelovanje svjetski priznatih i domaćih stručnjaka koji će raspraviti aktualne teme u svjetskom i hrvatskom turizmu, pa tako i o poziciji Hrvatske kao jedne od najpopularnijih svjetskih turističkih destinacija", poručio je ministar turizma Gari Cappelli uoči tih Dana.
Odmah nakon DHT-a, u Hvaru će se 26. listopada održati i posebna sjednica hrvatske Vlade o turizmu i otocima.
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić, ukazujući na važnost DHT-a kao mjesto susreta turizma i povezanih sektora, izdvaja novosti u programu DHT-a poput panela o filmskoj industriji i turizmu, gastronomiji, rastućoj potražnji na američkom tržištu te utjecaju blogera i influensera u turizmu.
"Na gotovo svim tržištima pojačavamo promociju uz širenje aktivnosti na dalekim tržištima poput Kine, Koreje, SAD-a, Australije i drugih te sa sve više specijalnih evenata po tržištima kojima promoviramo posebne oblike turizma gastronomiju, kulturu, sport, film, nautiku. U tom smislu sve je češća suradnja s kreativnim industrijama te će biti zanimljivo čuti što o Hrvatskoj misle domaći i strani blogeri, influenseri, marketingaši i predstavnici filmske industrije", otkriva Staničić.
Ocjenjujući da će i DHT zorno pokazati koliko su ljudski resursi najveće blago, predsjednik HGK Luka Burilović najavljuje Hrvatski turistički forum HGK u sklopu tih Dana upravo o temi kvalificirane radne snage i njenog sve većeg nedostatka.
>>>Skoro 30 tisuća tvrtki i obrta oslobađa se plaćanja članarine TZ-ima, ali tek u izbornoj 2020.
"Uvozne kvote su privremeno rješenje i potrebno je dugoročno dualno strukovno obrazovanje. O tome ćemo iznova pričati na DHT-u, kao i pozitivnom utjecaju turizma na druge gospodarske grane te društvo, ali i kako snažnije uključiti gastronomiju u ponudu i povezati poljoprivredu i turizam te osigurati rast na principima održivosti", kaže Burilović.
DHT počinju u srijedu poslijepodne panelom o filmskoj industriji i turizmu te predavanjem o porastu privlačnosti Hrvatske na američkom tržištu, a prvu večer bit će i dodjela nagrada destinacijama i atrakcijama godine, poslovnom sektoru te za najbolje djelatnike u turizmu.
Drugog dana održat će se forum o ljudskim potencijalima kao izazovu hrvatskog turizma te tradicionalni susret turističkih djelatnika i predstavnika Vlade posvećen budućem razvoju turizma. Predviđeni su i paneli o Hrvatskoj kao novoj gastro ikoni Europe, turističkim blogerima i influenserima, brendiranju Hrvatske i uspjehu promo spota "Ambasadori hrvatskog turizma", dok će navečer biti podijeljene nagrade za top deset u turizmu ove godine, čime DHT 2018 i završavaju.