Aktualno
StoryEditor

Najbolji i najgori lideri 2017. - globalno

31. Prosinac 2017.

Izvršni direktori imaju značajan utjecaj na vlastitu tvrtku, ali potencijalno i na ostatak svijeta stoga vam donosimo priču o 3 uspješna, te 3 manje uspješna direktora kako bi iz njihovih primjera nešto naučili prema izboru portala Aventr. Počnimo s uspješnim primjerima.

John Legere

[caption id="attachment_312982" align="aligncenter" width="432"] YouTube[/caption]

John Legere je ekscentričan, te vrlo kontroverzan izvršni direktor. Zaposlenici ga vole, konkurenti mrze, a zahvaljujući njemu T-Mobile je udvostručio bazu korisnika na više od 67 milijuna u manje od pet godina.

Od samog početka njegova strategija bila je radikalno promijeniti proizvode i klimu kompanije što je rezultirao stvaranjem kulture strasti i dvosmjerne komunikacije.

Kada je započeo svoju karijeru u T-Mobileu 2012. zahtijevao je da svaki njegov javni govor gledaju svi zaposlenici kompanije u SAD-u na svim razinama. Također, svakom zaposleniku dao je dionicu tvrtke te im tako dao do znanja da ih poštuje i kao vlasnike i kao partnere.

Njegova rutina uključuje i posjećivanje 18 najvećih pozivnih centara u SAD-u čime je postao jedini CEO T-Mobilea koji je napravio nešto slično. Štoviše, osobno se zahvalio svakom agentu zbog doprinosa kompaniji. Zahvaljujući njemu T-Mobile je prestigao svoje rivale i više nego udvostručio bazu korisnika.

- Slušajte svoje zaposlenike, slušajte svoje kupce, začepite i učinite ono što vam oni kažu da trebate, Legereova je poruka.

Cheryl Bachelder

[caption id="attachment_312983" align="aligncenter" width="426"] YouTube[/caption]

Cheryl Bachelder žena je koja je 2007. preuzela franšiznu tvrtku Popeyes Louisiana Kitchen za koju su svi smatrali da je osuđena na propast i napravila ju uspješnom. Pretvorila je kulturu kompanije u kulturu suradnje, izgradnje odnosa i ono najvažnije, u kompaniju u kojoj su vođe zapravo ‘sluge‘ svojih zaposlenika.

Pod njezinim vodstvom cijela kompanija je usvojila takav stil, što je dovelo do vraćanja povjerenja u njihovu franšizu. Na početku njezina mandata prodaja je strmoglavo padala, profit je bio negativan, te je cijena dionice drastično pala.

>>>Nova vizija Elona Muska: Stići na bilo koje mjesto na Zemlji unutar sat vremena

U cijeloj kompaniji vladala je negativna kultura, te visoke tenzije između korporativnih rukovoditelja i vlasnika franšize. Tijekom 10 godina njezina vodstva sa svojim timom stvorila je radna mjesta gdje se ljudi tretiraju s poštovanjem i dostojanstvom, te ih se svakodnevno potiče da daju maksimum sebe. Sve to rezultiralo je tako što je Popeye brend postao vrlo atraktivan kako za kupce tako i za zaposlenike.

Napisala je i knjigu o tome kako biti uspješni vođa sluga pod nazivom Dare to Serve: How to Drive Superior Results by Serving Others.

Elon Musk

[caption id="attachment_312309" align="aligncenter" width="396"] Flickr[/caption]

Posao u SpaceX-u, jednoj od Muskovih tvrtki znači brz ritam, naporan rad i prekovremeni što plaši potencijalne zaposlenike, no oni postojeći veoma su zadovoljni svojim poslom.

Svaki zaposlenik čvrsto vjeruje da su upravo oni odgovorni za slanje ljudi na Mars, a krajnji cilj im je pomoći čovječanstvu da postane multiplanetarna vrsta. Cilj je itekako agresivan, pa i nerealan, ali zaposlenici SpaceX-a svoj posao obavljaju savjesno jer imaju mentalni sklop koji se uklapa u samu organizaciju.

Elon Musk, često opisivan kao osoba s kojom je odlično surađivati, osmi je najbolje ocijenjeni CEO, a 98 posto njegovih zaposlenika ocijenilo ga je dobrom ocjenom. Musk svoje zaposlenike doslovno potiče da mu kažu kada je u krivu, te stvara radno okruženje u kojemu je sigurno govoriti.

‘‘Morate učiti iz tuđih pogrešaka, ne možete živjeti dovoljno dugo da bi ih sve sami napravili‘‘ Samuel Levenson.

Travis Kalanick

[caption id="attachment_279679" align="aligncenter" width="418"]ubera Foto: OFFICIAL LEWEB PHOTOS, Flickr[/caption]

Definitivno najkontroverzniji startup godine je Uber koji šalje poruku svojim zaposlenicima da trebaju naporno raditi, ne zbog postizanja nekog višeg cilja, već samo zato da bi naporno radili. Ako iz nekog razloga zaposlenik ne radi dovoljno naporno, onda ga je potrebno pogurati kako bi radio napornije.

Koliko god da se Uberova kultura napornog rada čini loša, pojedini ljudi na izvršnim pozicijama u Uberu su još gori, pa je tako Travis Kalanick poslao zaposlenicima pismo u kojemu je objasnio pravila ponašanja za nadolazeći event i to na način koji nikako ne priliči jednom direktoru.

- Nemojte stupati u spolni odnos sa svojim kolegama OSIM ako a) osoba jasno da do znanja da to želi ili b) vas dvoje (ili više) ne radite u istom odjelu. Da, ovo znači da će Travis apstinirati na ovom putovanju. #CEOLife #FML, samo je jedan dio pisma koji je Kalanick uputio.

>>>Izvršni direktor Ubera Travis Kalanick dao ostavku pod pritiskom dioničara

Mnogi vjeruju kako pisma poput ovoga vjerno ocrtavaju Uberovu kulturu partijanja, seksizma i nepostojanja profesionalizma. Na tom istom eventu jedan od top menadžera je optužen za neprikladno seksualno ponašanje, zbog čega je kasnije ipak dobio otkaz.

Svi znaju da postoji opće prihvatljiv način ponašanja i profesionalizma koji će stvoriti ugodnu radnu kulturu u kojoj većina zaposlenika može napredovati, a srećom to su, doduše sa zakašnjenjem, naučili i u Uberu. Promijenjeno je vodstvo koje sada marljivo mijenja kulturu, stoga treba pričekati kakvi će biti rezultati.

Eddie Lampert

[caption id="attachment_312987" align="aligncenter" width="465"] YouTube[/caption]

Možda niste čuli za Lamperta, ali sigurno ste čuli za poznate maloprodajne lance Sears i Kmart. Lampert je CEO Sears Holdingsa koji posjeduje te maloprodajne lance.

U borbi s porastom online trgovine Lampert je iskoristio pristup koji ide na ruku dioničarima, a ignorira ono što savjetuju kupci i zaposlenici. Umjesto ulaganja u kapitalni napredak, kao što je revitalizacija brenda, Lampert je iskoristio novčana sredstva Searsa kako bi reotkupio dionice, što je kratkoročno povećalo cijenu dionica i što ide u prilog nikom drugom osim interesima dioničara, i Lampertovu interesu.

Lampert je upravo suprotno od prva tri CEO-a koje smo nabrojali na početku ove liste. Prema iskazima zaposlenika, te drugim izvorima, Lampert je posjetio trgovine te radnicima zabranio razgovor o problemima na radnom mjestu.

Bernardo Hees

[caption id="attachment_312988" align="aligncenter" width="478"] YouTube[/caption]

Još jedna kompanija na ovom popisu koja je više naklonjena dioničarima je The Kraft Heinz Company. Nakon loših kvartalnih rezultata ove godine i rezanja troškova vrijeme je da Bernardo Hees razmisli o promjenama u filozofiji kompanije.

Te promjene bi se trebale odnositi na suludu politiku koja primjerice brani zaposlenicima da donose na posao prehrambene proizvode konkurentskih kompanija ili na svom stolu drže više od dvije osobne stvari (kako ih ne bi ometale). Unatoč tome što je ovo jedna od najmanje poželjnih kompanija prema mišljenju zaposlenika, prošle godine se 17 tisuća ljudi prijavilo na otvorene pozicije menadžmenta kojih je bilo 170.

Viši menadžeri kompanije i sami potvrđuju da Kraft Heinz nije poslodavac za svakoga, no prema svemu sudeći izgleda da nije ni za koga.

22. studeni 2024 23:29