Izgradnja južne obilaznice u Zaprešiću zapela je nakon što je s izvođačem radova tvrtkom Viadukt raskinut ugovor, jer je Viadukt završio u stečaju te nije mogao izvršavati svoje ugovorne obveze. Dio radova je prema ugovoru obavila tvrtka Hvar kao nominirani podizvođač, ali ove godine se poslije toga nije ništa gradilo. No, kako doznajemo u Hrvatskim cestama, u tijeku je postupak javne nabave po čijem će završetku, odnosno po sklapanju ugovora s novim izvođačem radova, gradnja ponovo započeti.
Ipak, od kraja srpnja obilaznicom kroz podvožnjak se može voziti u oba smjera, a ne samo prema Zagrebu oko trgovačkog centra Lidl. Obavljen je tehnički pregled, stoji na mrežnim stranicama Grada Zaprešića, te je puštena u premet I. faza 1. poddionice u promet. Ulaz u Zaprešić iz smjera Zagreba, pojašnjavaju u Gradu, moguć je stoga kroz dva pravca - postojećom Avenijom hrvatskih branitelja (preko pružnog prijelaza) i kroz podvožnjak.
>>>>HC i HAC od Vlade dobili gotovo 3,6 milijardi kuna za ulaganja
ZET-ova autobusna linija 172 neće voziti trenutnom trasom kroz podvožnjak, nego će prema Zagrebu prometovati preko Nove ulice, kroz ulice Klake i Ruševje, pa Avenijom hrvatskih branitelja dalje prema Zagrebu, obavještavaju građane u Gradu Zaprešiću.
- Izgrađena je I. faza 1. poddionice i dio II. faze. U postupku javne nabave su preostali radovi II. faze 1. poddionice (preostali radovi iz raskinutog ugovora) i radovi na izgradnji I. faze 2. poddionice. U I. fazi 1. poddionice realizirano je (radovi, nadzor) 48.575.612 kuna, arheolozima je plaćeno 198.400 kn, a u II. fazi 1. poddionice realizirano je (radovi, nadzor) 5,773.464 kn, da bi arheolozima otišlo 186.600 kn. Preostali su radovi na izgradnji II. faze 1. poddionice i radovi izgradnje I. faze 2. poddionice procijenjene vrijednosti (radovi i nadzor) od 81 milijun kuna, a kod 2. poddionice s ukupno IV. faze procijenjena vrijednost izgradnje II., III. i IV. faze iznosi oko 130.400.000 kuna – navode u Hrvatskim cestama.
U Hrvatskim cestama su istaknuli da je dosadašnja izgradnja financirana iz proračuna Republike Hrvatske te da su za III. i IV. fazu izrađeni glavni projekti što je također financirano sredstvima iz proračuna Republike Hrvatske. Sama gradnja III. i IV. faze za sada nije u planu niti je razmatran način financiranja, dodali su.
Prostornim planom, rekli su u Hrvatskim cestama, predviđeno je za izmještanje na novu trasu dionice državne ceste D225, od benzinske postaje u Ulici Alojzija Stepinca do Prigorja Brdovečkog, u dužini od 6,42 kilometra. Time se stvara, pojašnjavaju, nova usporedna veza sa središtem Zaprešića koja ostvaruje najkraću vezu Zagreba i naselja zapadno od Zaprešića.
>>>>Neobičan prizor iz Zaprešića: Deve pasu pored zgrada i kuća
- Ovakva trasa poboljšava vezu između tog dijela Zagrebačke županije i Republike Slovenije. Najvažnije je pri tome da tranzitni i regionalni promet na državnoj cesti D225 ne prolazi kroz centar Zaprešića i naselja na ovoj dionici državne ceste i stvara se osnovni uvjet za povezivanje sa Samoborom novom cestom i mostom preko Save. Ova prometna veza predviđena je prostornim planom Zagrebačke županije. Promet u smjeru Zagreba preusmjeravat će se iz Zaprešića oko Lidla sve dok se ne izgradi i pusti u promet dio građevine II. faze 1. poddionice i I. faze 2. poddionice – poručili su u Hrvatskim cestama.