Netflix je u četvrtak, barem nakratko, ponio titulu najvrjednije medijske tvrtke u svijetu, jer je cijena dionice tog diva internetske televizije u jednom trenutku porasla više od 2 posto, pa je tržišna vrijednost te kompanije dosegnula 153 milijardi dolara.
>>>Prihodi Netflixa skočili 40 posto, broj pretplatnika na 125 milijuna
Tako je Netflix nakratko preskočio konkurentsku kompaniju Walt Disney, čija tržišna vrijednost iznosi oko 152 milijarde dolara i koja je već dulje pod pritiskom uspjeha Netflixa u privlačenju pretplatnika u SAD-u i svijetu.
Ipak, do kraja jučerašnjeg trgovanja na Wall Streetu dobitak dionice Netflixa smanjen je na 1,3 posto. Tako je cijena dionice iznosila 350 dolara, pa je tržišna vrijednost tvrtke iznosila oko 151,8 milijardi dolara.
No, neki analitičari smatraju da je samo pitanje vremena kada će Netflix čvrsto prigrabiti titulu najvrjednije medijske kompanije u svijetu.
>>>Ibiza tuži Netflix zbog filma snimljenog u Hrvatskoj
Naime, cijena Netflixove dionice od početka 2018. godine skočila je oko 80 posto, dok je dionica Walt Disneya u posljednjih 12 mjeseci pala oko 5 posto.
Netflix, osnovan 1997. godine, na tržištu dionica pojavio se 2002. godine kao tvrtka za usluge najma DVD-a, s manje od milijun pretplatnika, dok danas u više od 190 zemalja ima 125 milijuna internetskih pretplatnika na svoje sadržaje.
Cijena dionice te tvrtke snažno raste jer je objavila kako ulaže milijarde dolara u vlastite emisije i filmove, uključujući i pokretanje specijalne platforme i programa s bivšim američkim predsjednikom Barackom Obamom i njegovom suprugom Michelle.
>>>Netflix kupio hrvatske ‘Novine’
Tržišni prodori internetskih kanala kao što su YouTube, Amazon i Netflix, prisilili su tradicionalne tvrtke na djelovanje, potičući mnoštvo spajanja i drugih transakcija.
Disney je tako prošle godine objavio kako će prestati izdavati licence Netflixu za određene naslove te da će pokrenuti vlastite internetske pretplatničke opcije. Također je postigao dogovor o kupnji velikog dijela 21. Century Foxa, u nastojanju da proširi sadržaj i ojača te ponude.
>>>
Medijska kompanija Comcast, koja već posjeduje NBCUniversal, također je objavila da razmatra ponudu za imovinu televizije Fox.
Kako je moguć cjenovni rat te dvije tvrtke oko Foxa, cijene njihovih dionica posljednjih su dana pod pritiskom.