Ljudi prije životinja i vlasništva. Nema diskriminacije tko ima pravo preživjeti. Sigurnost od hakiranja ima prioritet. To su samo neka od pravila programiranja autonomnih vozila, koje će propisati Njemačka.
Etički kodeks namijenjen za autonomna vozila javnosti je predstavio njemački ministar prometa Alexander Dobrindt. Kodeks je izradilo posebno državno tijelo, sačinjeno od stručnjaka, a sastoji se od Etičkog povjerenstva i Komisije za autonomnu vožnju.
>>>Fiat ušao u rastuću grupaciju za razvoj i isporuku autonomnih automobila do 2021.
Osnovna svrha tehnologije za autonomnu vožnju je povećati sigurnost u prometu, ali u Kodeksu je također naglašeno:
-Ipak, s obzirom na postojeću i dostupnu tehnologiju današnjice, nesreće neće biti moguće u potpunosti izbjeći. Zbog toga je vrlo važno poduzeti esencijalne korake prilikom programiranja vozila koja su automatizirana, stoji u Kodeksu.
Kodeks sadrži 20 smjernica namijenjenih industriji automobila, koja razvija autonomna vozila. Njemačka je prva zemlja koja je napisala nešto ovog tipa, navodi Business Insider.
Kodeks je značajan zbog toga što ističe kako će autonomna vozila biti znatno sigurnija od onih kojima upravljaju ljudi, te slijedom toga implementaciju te nove tehnologije postavlja kao moralni imperativ po pitanju sigurnosti prometa.
Ovo izvješće razmatra brojne situacije te nudi odgovore kako bi se programeri i tvorci tehnologije autonomne vožnje trebali ponašati i što u takva prijevozna sredstva programirati.
Primjerice, u slučajevima kada je prometna nesreća ili nezgoda neizbježna, tehnologija prednost prilikom reakcije, mora davati ljudskom, a ne životu životinje ili očuvanju vlasništva.
>>>Svi proizvođači automobila traže svojeg konja za utrku u autonomnom prijevozu
Softver bi morao reagirati tako da pokuša izbjeći sudar, ali ako je sudar neizbježan, mora učiniti sve da izbjegne ljudsku žrtvu.
Međutim, postoje situacije koje su moralno dvojbene čak i za softver, pa se u takvim slučajevima odgovornost za reakciju i odluku prebacuje na osobu koja sjedi na vozačkom mjestu. U takvim situacijama upravljanje automobilom se prepušta čovjeku.
Ukoliko čovjek ne uspije reagirati, vozilo se zaustavlja.
Kodeks priznaje kako ne postoji savršen sustav iako pretpostavlja da će automobili budućnosti biti potpuno automatizirani.
Ukoliko nije moguće izbjeći štetu, utoliko će autonomna vozila štetu svesti na nižu razinu od one koju svojim upravljanjem uzrokuje čovjek.