https://www.youtube.com/watch?v=S6i-HCfHbx8
Kad je automobil na tržištu gotovo punih četrdeset godina, doista se može smatrati legendom. Upravo je to slučaj s Mercedesom G-klase koji se počeo prodavati još davne 1979. i koji će se 2018. znatno doraditi. Ta klasa ubraja se među automobile poput Porschea 911 koji su jednostavno vječni. Taj model ima svoju klijentelu i upravo je zato delikatno bilo što na njemu mijenjati jer se puristi, koji čine većinu kupaca, odmah počnu buniti.
Malo duži i malo širi
Mercedes je stoga morao sačuvati manje-više isti izvorni kvadratni vanjski izgled koji već desetljećima krasi G-klasu. Mogu samo dodati da smo i mi među tim puristima koji smatraju da bi radikalna promjena bila pravi grijeh. Kupci na prvu vjerojatno neće primijetiti da je vozilo čak 12,1 cm šire i 5,3 cm duže od prethodnika, no ta se razlika itekako osjeti u unutarnjem prostoru. Osim te razlike velike su promjene i u dizajnu unutarnjeg prostora koji je potpuno nov i prilagođen Mercedesovim trendovima. To znači da ima veliki središnji ekran, vrlo atraktivne otvore za ventilaciju i prekidače po uzoru na novu S i E-klasu. Luksuz je na razini S-klase i zapravo je G-klasa svojevrsni vrh ponude među terenskim vozilima.
Nije najbrži, ali je poseban
Nova G-klasa vozi se na dorađenom podvozju, ali, naravno, zadržana je tradicionalna trostruka stopostotna blokada diferencijala te reduktor koji omogućuju vrhunske terenske sposobnosti. Prema službenim statistikama, sposobnost penjanja na nagibe jest do 100 posto na prikladnim površinama, visina od tla između osovina povećana je na 24,1 cm, a najveća dubina za prolazak kroz vodu i blato na 70 cm. Zajamčeni su i stabilnost pri bočnom nagibu do 35 stupnjeva, silazni kut od 30 te pristupni kut od 31 stupanj. Prema najavama, zasad je u ponudi samo benzinski motor V8 koji od četiri litre obujma i zahvaljujući turbopunjaču razvija najveću snagu od 421 konja i u prosjeku troši 11,1 l/100 km. Novost je i automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa koji je postao standard u Mercedesu. G-klasa nije najbrža, nije najštedljivija (zasigurno nije), ali je posebna. Nova na tržište dolazi u svibnju.