Nikada više polica osiguranja u Hrvatskoj nije prodano nego u prvih 11 mjeseci prošle godine. Prema posljednjim podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO) za studeni 2017., prodano ih je 9,3 milijuna, što je za 213 tisuća više nego godinu prije. Usporedimo li taj podatak s onim od prije deset godina, dakle s onim iz ‘zlatne‘ 2007., govorimo o 2,3 milijuna polica osiguranja više! Riječ je o porastu od čak jedne trećine.
>>> Što je pokazalo AZTN-ovo istraživanje tržišta osiguranja?
No ukupni prihod osiguravajućih kuća, odnosno kako se u ovoj branši to zove bruto zaračunata premija, nije rastao takvim stopama. Čak štoviše. Na kraju studenoga 2017. osiguravatelji su ostvarili bruto premiju od 8,29 milijardi kuna, što je respektabilna brojka u odnosu na godinu prije kada su zaračunali gotovo 250 milijuna kuna manje. A deset godina prije osiguravatelji su ostvarili bruto premiju od 8,22 milijarde kuna, što je u odnosu na današnje brojke samo 69 milijuna kuna manje.
Dakle, promatramo li odnos spomenutih brojeva, zaključak je vrlo jednostavan – nikada se nismo više osiguravali za manje kuna. Naime, pojednostavni li se osiguravateljna statistika do kraja, prosječna cijena jedne police na kraju studenoga 2017. bila je 889 kuna, dok je deset godina prije ona iznosila 1173 kune. Jedan od nositelja rasta osiguravateljnog tržišta jesu police kasko osiguranja. Naime, u vrijeme krize mnogi su rezali sve troškove bez kojih su u tome trenutku mogli. Kasko osiguranje bilo je jedan od tih troškova. Zlatne 2007. zaračunata bruto premija te vrste osiguranja bila je čak malo veća od milijardu kuna, 2013. se, primjerice, stropoštala na 594 milijuna kuna (dakle za gotovo pola), a na kraju studenoga bruto premija kasko osiguranja iznosila je 816 milijuna kuna, što je za 70,6 milijuna više nego u studenome 2016.
Osim ‘uskrsnuća‘ kasko osiguranja u Hrvatskoj, golem rast ima segment životnih osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja. Kolokvijalno rečeno, riječ je o investicijskim životnim osiguranjima u kojima se novac ulaže i u investicijske fondove. Bruto premija te vrste osiguranja na kraju studenoga bila je čak 518,5 milijuna kuna, odnosno za 68,5 milijuna veća nego prije godinu dana. Usporedbe radi, prije samo dvije godine bruto premija te vrste osiguranja bila je za tri četvrtine manja!
S druge strane, najveći pad bruto premije u apsolutnom iznosu zabilježen je kod polica životnog osiguranja, koje su imale 1,98 milijardi kuna na kraju studenoga, što je 37 milijuna manje nego godinu prije. Najveći ukupni rast bruto premije imala je Croatia osiguranje s rastom od 141,5 milijuna kuna, a Euroherc osiguranje, na čijem je čelu Ivana Bratanić, imalo je najveći rast u broju osiguranja (+88.000 polica).