Pan parket iz Orahovice od početka godine izvezao je osam tisuća četvornih metara troslojnoga paketa u SAD. Predsjednik Uprave Daniel Smiljanić kaže da je vrijednost tog izvoza stotinu tisuća eura, a do kraja godine planiraju izvesti još trideset tisuća četvornih metara parketa, što znači da bi ukupna ovogodišnja vrijednost izvoza u SAD mogla dosegnuti i petsto tisuća eura.
Ovo je, inače, prvi put da ta orahovička tvrtka izvozi u SAD, čime će povećati udio izvoza u svojim prihodima. Doduše, samo za malo manje od jedan posto, ali najvažnije je što se sjevernoameričko tržište otvorilo. U Pan parketu uzdaju se u prepoznatljiv brend slavonskog hrasta i u Americi, pa nije isključeno da tamošnji uvoznici povećaju narudžbe. Smiljanić kaže da Pan parket izvozi najviše u Europu (Njemačka, Švicarska i Austrija), na koju otpada 75 posto izvoza, a osim u SAD-u sad je već zastupljen i u Kini i Argentini. Nema ga jedino u Australiji.
– Vrijednost direktnog izvoza lani je bila je 65 milijuna kuna, a ove godine očekujemo 10-postotno povećanje ukupnog izvoza – kaže Smiljanić, ujedno predsjednik HGK-ova Udruženja drvoprerađivačke industrije.
Kina je posebno zanimljiva jer je dobar primjer kako se traže poslovi izvan Hrvatske. Naime, kad su u toj tvrtki odlučili istražiti mogućnosti tog tržišta, malo je tko vjerovao u to, no ipak su uspjeli. Kinezi su sada spremni kupovati troslojni parket od slavonskog hrasta u većim količinama nego što ih iz Orahovice mogu isporučiti.
Inače, ta tvrtka u kojoj je 130 zaposlenih samo je lani uložila deset milijuna kuna u nove proizvode i jedna od novosti jest dimljeni hrast.
– Dimljenje je postupak tijekom kojega drvo zbog izloženosti kemijskom isparavanju mijenja boju. Dobiva se stavljanjem hrasta u zatvoreni prostor, odnosno u komoru za dimljenje. Duljim izlaganjem isparavanju boja tamni, nijanse su od svijetlosmeđe do crne – objašnjava Smiljanić. Pan parket lani je ostvario 76 milijuna kuna prihoda, 20 posto više nego 2015. Inače, tvrtki posljednje dvije godine znatno rastu prihodi. Dobit je bila 2,9 milijuna kuna, oko trećine manja nego u 2015., no to je rezultat spomenutih ulaganja