Iz Grupacije pčelarstva Hrvatske gospodarske komore (HGK) u utorak su poručili kako je nužno urediti tržišne odnose i sustav kontrole u tom sektoru te kako pčelari moraju moraju raditi na razvoju proizvoda s dodanom vrijednosti i na jačanju konkurentnosti. Kako je na konferenciji za novinare istaknuo član Grupacije Ivan Bračić, potrebna je intervencija države kako bi se uredilo tržište.
- Država je ta koja mora reći u kojem smjeru želi ići i kakvo tržište želi imati, a ljudi će se brzo prilagoditi, kazao je Bračić napominjući kako problem sivog tržišta ne treba rješavati ‘đonom‘ nego upozorenjima.
>>>Pažnja, pretplatnicima Lidera darujemo vrijedne coach stipendije
Osim sive ekonomije koja muči sektor pčelarstva i koja je zastupljena s oko 80 posto, Bračić je kao jedan od problema naveo i nedostatak sustava kontrole. Drži kako nemamo dobar sustav kontrole kvalitete i kako je to jedan od ključnih razloga nesređenosti tržišta.
Važno je, kako je istaknuo, da naši laboratoriji koji kontroliraju kvalitetu to rade ujednačeno i da se kontrolira kvaliteta od malih pčelara, uvoznika, trgovačkih lanac, do pčelarskih tvrtki. Prema podacima koje je iznio, vrijednost ukupnog ‘pčelarskog kolača‘ je 500 milijuna kuna, pri čemu pčelarske tvrtke imaju realizaciju od 20 posto ili 100 milijuna kuna, a 80 posto je, kako ističe, "prošlo negdje ispod radara".
>>>FOTO: Luka Burilović izabran za novog/starog predsjednika HGK
Potpredsjednik HGK za poljoprivredu, šumarstvo i ribarstvo Ivan Škorić je istaknuo kako su problem i proizvođači koji se ne nalaze u registru proizvođača. U registru je za sada samo 10 do 12 posto pčelara i jedino od njih prerađivači mogu otkupljivati med, kazao je. Grupacija pčelarstva pri HGK, kako je naveo, ima 13 članica i one pokrivaju 90 posto legalnog tržišta meda. Njihov promet je oko 100 milijuna kuna godišnje.
U Hrvatskoj se, kako je rekao, godišnje proizvede od 8 do 10 tisuća tona meda i uveze se oko 1.500 tona. Na konferenciji za novinare je istaknuto i kako domaći pčelari moraju raditi na razvoju proizvoda s dodanom vrijednosti i na jačanju konkurentnosti.
Pčelarstvo nije samo proizvodnja tegle meda, jer med proizvode pčele, a ne pčelari. Potrebno je raditi na proizvodima s dodanom vrijednosti po konkurentnim cijenama, rečeno je.