Bosch počinje poslovati u području dijeljenja prijevoza. Pružatelj tehnologije i usluga kupio je Splitting Fares Inc. (SPLT), novoosnovano poduzeće iz Detroita u SAD-u. SPLT upravlja platformom koja omogućuje poduzećima, sveučilištima i općinskim tijelima da svojim zaposlenicima ponude usluge dijeljenja prijevoza.
Pristup B2B (poslovanje među poduzećima) namijenjen je posebno osobama koje putuju na posao. SPLT putem aplikacije povezuje osobe koje putuju istom rutom na mjesto rada ili studiranja. Algoritam aplikacije pronalazi najbolju kombinaciju osoba za dijeljenje prijevoza te izračunava najbržu rutu.
>>>Nakon zaposlenja u Hrvatskim šumama Habuš putuje štedljivo i ‘zeleno’
Cilj je smanjiti prometne gužve i učiniti dnevna putovanja na posao i s posla opuštenijima. Poduzeće SPLT osnovano je 2015. godine. Njegovu uslugu trenutačno koristi otprilike 140.000 osoba u SAD-u, Meksiku i Njemačkoj.
- S poduzećem SPLT proširujemo svoj portfelj na rastuće područje usluga mobilnosti, rekao je dr. Markus Heyn, član Boscheva upravnog odbora. Uz usluge povezane mobilnosti Bosch planira ostvariti izražen dvoznamenkasti rast.
- Pametni telefoni postupno postaju najvažnije prijevozno sredstvo, dodao je Heyn.
>>>Mercedes-Benz u Londonu direktno izaziva Uber novom uslugom
Povezivanje sudionika u prometu s vrstama prijevoza omogućuje fleksibilnu, multimodalnu mobilnost: u nekoliko sekundi svatko može odabrati željeni način putovanja i izvršiti potrebne dogovore.
- Uz ovako održive i financijski pristupačne usluge mobilnosti želimo iz temelja promijeniti način putovanja od točke A do točke B, rekla je Anya Babbitt, suosnivačica i glavna izvršna direktorica poduzeća SPLT.
Sve je više osoba koje putuju na posao
Dijeljenje prijevoza, područje unutar kojeg se digitalne usluge i aplikacije upotrebljavaju za dogovaranje suprijevoza te organizaciju dijeljenja vozila i taksija, rastuće je tržište u sektoru povezane mobilnosti. Očekuje se da će broj osoba u svijetu koje koriste usluge dijeljenja prijevoza do 2020. godine narasti za 60 posto, na 685 milijuna (izvor: Statista).
Zasad dostupne usluge obično su izravno usmjerene na osobe koje slučajno putuju u istome smjeru i koje u trenutku odluče dogovoriti prijevoz. Te usluge nisu toliko usmjerene na poduzeća i osobe koje putuju na posao. Međutim, upravo se tu nalazi veliki potencijal. Prema podacima Njemačke savezne prometne službe samo njemačkim cestama putuje više od 45 milijuna automobila.
>>>Kupnjom Splitting Faresa Bosch ulazi na tržište usluga umreženog prijevoza
U porastu je i broj osoba koje putuju na posao: prema podacima Njemačkog saveznog instituta za istraživanja izgradnje, urbanističkih pitanja i prostornog razvoja, tri od pet radnika ne rade u mjestima stanovanja. Prema podacima Njemačkog saveznog zavoda za statistiku za otprilike dvije trećine zaposlenih osoba automobil je prvi izbor prijevoza za svakodnevno putovanje na posao i s posla.
Rezultat je jednak i u ostatku svijeta: promet tijekom najveće gužve često završi u zastoju. Milijuni osoba koje putuju na posao svakodnevno ostanu zatočeni u prometu. Još je jedan problem to što vozači obično sjede sami u svojim automobilima. Suprijevoz je i dalje iznimka. Tu nastupa rješenje poduzeća SPLT.
Putovanje na posao bez stresa, uz nizak trošak i mali utjecaj na okoliš
SPLT-ova usluga temelji se na dijeljenju i vrlo se jednostavno koristi. Poduzeća, sveučilišta ili općinska tijela svojim zaposlenicima omoguće pristup SPLT-ovoj platformi, a zaposlenici zatim preuzmu aplikaciju SPLT, registriraju se te traže ili nude suprijevoz. Dijeljenje prijevoza moguće je dogovoriti u trenutku ili unaprijed. Vrijeme dolaska prikazuje se u stvarnome vremenu, a troškovi se dijele među kolegama i naplaćuju putem interneta.
Jedna je prednost činjenica da prijevoz dijele kolege, što znači da korisnici nikad ne moraju ući u vozilo s potpunim strancima. Kao dodatna prednost, takvo dijeljenje prijevoza potiče komunikaciju i nudi priliku za umrežavanje. Autobusi poduzeća također se mogu integrirati u usluge aplikacije, te se tako mogu upotrebljavati na fleksibilniji i učinkovitiji način.
>>>IT je ključni element Boscheve poslovne strategije
Rezultat je putovanje na posao i natrag bez stresa, uz nizak trošak i mali utjecaj na okoliš. I poduzeća mogu imati ulogu u smanjenju gustoće prometa. Očekuje se da će broj korisnika aplikacije SPLT višestruko porasti u nadolazećim godinama, uz nove regije koje će također biti uključene. Unutar samog Boscha, zaposlenici u Meksiku već se služe tom aplikacijom, a njezina uporaba planira se proširiti na cijelu tvrtku.
- Vjerujemo da zajedno s Boschem imamo velike šanse za globalni rast, izjavila je Babbitt.
Poduzeće SPLT bit će nezavisan subjekt unutar Grupe Bosch i njime će se upravljati kao društvom kćeri u punom vlasništvu Boscha.
4000 sudionika, 70 izlagača i 140 govornika
Boscheve aktivnosti u području interneta stvari vrlo su raznolike, a obuhvaćaju rješenja za povezanu mobilnost, povezanu proizvodnju te povezane energetske sustave i zgrade. Na konferenciji Bosch ConnectedWorld za industriju interneta stvari u Berlinu više od 70 izlagača pokazat će što je već moguće zahvaljujući internetu stvari i kako će se njime poboljšati svakodnevni život ljudi u budućnosti.
Od 21. do 22. veljače u izložbenom prostoru od 10.000 četvornih metara na lokaciji „Station” u Berlinu sastat će se približno 4000 izaslanika. Osim Boscheva glavnog izvršnog direktora dr. Volkmara Dennera, među otprilike 140 govornika bit će dr. Dieter Zetsche (glavni izvršni direktor Daimlera), dr. Frank Appel (glavni izvršni direktor društva Deutsche Post DHL), i Johann Jungwirth (glavni direktor za digitalni sektor Volkswagena).
>>>VIDEO: Bosch i Mercedes predstavili revoluciju parkiranja
U programerskom maratonu (eng. hackathon) otprilike 700 programera, zaposlenika novoosnovanih poduzeća i dizajnera razvijat će nove ideje za usluge povezane mobilnosti, automatiziranu vožnju, povezanu proizvodnju i logistiku te povezano življenje. Konferencija Bosch ConnectedWorld 2018. bit će peti događaj te vrste. Riječ je o jednoj od najvećih konferencija o internetu stvari na svijetu.