Aktualno
StoryEditor

Poskupljenje automobila: Auspuh od iduće godine plaćamo više

02. Listopad 2018.

Pregovori i sastanci te neprecizni odgovori predstavnika autokuća o tome koliko će veći iznos kupci morati izdvojiti za kupnju automobila od iduće godine kada stupe na snagu stroži standardi mjerenja emisije CO, pokazuju samo da se industrija uskomešala.

Budući da početkom 2019. godine u Europskoj uniji na snagu stupaju stroži standardi mjerenja emisija CO2 (WLTP), a upravo je emisija toga stakleničkog plina jedna od osnova za izračun oporezivanja vozila, i Hrvatskoj prijeti osjetno povećanje cijena vozila.

>>>Merkel upozorava Komisiju da ne tjera autoindustriju iz Europe

Kako do toga ne bi došlo, Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv. koreliranog modela mjerenja do 1. siječnja 2020. godine. Naime, korelirani ili model NEDC2.0 predložen je na razini Unije kao prijelazno rješenje.

- Čak i korelirana metoda NEDC2.0 povećava emisije CO 2 u prosjeku za 10 posto, a prema konkretnom izračunu na primjeru Nizozemske to podiže cijenu automobila za 8,5 posto. No, to je i dalje prihvatljivije rješenje koje bi pomoglo da se ublaži udar novih standarda na tržište, poručio je tajnik Udruženja Hrvoje Paver, koji smatra da će i Carinska uprava i Ministarstvo financija uzeti u obzir njihov apel.

Sastanak s predstavnicima Carine i Ministarstva održan je danas, a Paver se nada kako do poskupljenja neće doći, ali također dodaje kako je ono moguće ako se njihovi zahtjevi ne uvaže.

>>>Prodaja dizelaša u EU past će na 5 posto do 2030.

- Sva nova vozila koja izlaze sada se računaju prema tzv. WLTP protokolu kroz potrošnju goriva prema realnijem rezultatu nego što je to bilo prema staroj metodi koja se nazivala NEDC. Nova metoda uzima u obzir puno više faktora i puno je realnija. No, događa se onda da primjenom takve metode značajno raste ispuh CO2 kod vozila i tu stupa penalizacija u Hrvatskoj, a s time slijedi i rast cijena. Korelirani faktor ili NEDC2.O je neko srednje rješenje i s njim svejedno rastu vrijednosti ispušnih plinova, ali ne toliko kao s WLTP standardima ispuha, objašnjava Paver.

Budući da su pregovori u tijeku, nitko ne izlazi s konkretnim cijenama i povećanjima, ali jedno je sigurno - auspuh će biti skuplji nego ikad.

21. studeni 2024 20:34