Ukupni prihodi na hrvatskom tržištu elektroničkih komunikacija u 2022. godini iznosili su 1,6 milijardi eura, što je za 3,6 posto više u odnosu na godinu ranije, a nastavljen je i trend rasta ulaganja u mreže pokretnih i nepokretnih komunikacija, objavila je u četvrtak Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM).
Iz HAKOM-a navode da su u tom razdbolju prihodi od usluga širokopojasnog pristupa internetu porasli za devet posto, od najma mreže i vodova za pet posto, od naplatne televizije za četiri posto, dok su istovremeno na tržištu telefonskih usluga u nepokretnoj mreži prihodi smanjeni za više od devet posto.
Na tržištu elektroničkih komunikacija, pak, lani su ulaganja u mreže vrlo velikog kapaciteta (VHCN) porasla za šest posto u odnosu na 2021., a nastavljen je i trend ulaganja u bazne stanice (BTS) u mrežama pokretnih komunikacija.
U četvrtom tromjesečju 2022., ističu iz HAKOM-a, nastavljena je migracija korisnika na svjetlovodnu tehnologiju, što je utjecalo na rast takvih priključaka za 27,5 posto u godini dana. U istom razdoblju ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u prosjeku je rastao za 15,7 posto. Udio korisnika širokopojasnih priključaka s brzinom većom od 100Mbit/ također je rastao i iznosi 35,7 posto.
Strani državljani u posljednjem tromjesečju 2022. godine potrošili su više od 95 milijuna roaming minuta razgovara, što je u odnosu na isto razdoblje 2021. rast od 8,9 posto.
Broj poslanih SMS i MMS poruka, znatno je niži u odnosu na lani (pad od 21,6 posto odnosno 27,7 posto).
U posljednjem tromjesečju 62,3 posto kućanstava koristilo je neki oblik naplatne televizije i nastavljen je trend rasta prihoda od te usluge. Uspoređujući prethodnu godinu, ukupni prihodi od usluga televizije povećali su se za 4,3 posto. Od usluga naplatne televizije i dalje je najzastupljenija televizija na internetskom protokolu (IPTV) s više od 52 posto priključaka.
Na tržištu telefonskih usluga u nepokretnoj mreži nastavljen je trend smanjenja broja korisnika, ukupnih prihoda i odlaznog prometa. U usporedbi s istim razdobljem prethodne godine, broj korisnika manji je za 1,8 posto, ukupni odlazni promet operatora niži je za 22,5 posto, a ukupni prihod za 9,4 posto, zaključuju iz HAKOM-a.