Prošle je nedjelje završila prva sezona domaće televizijske serije ‘Novine‘. Od početka prikazivanja bilo je jasno da je riječ o kvalitetnom proizvodu inspiriranom inozemnom produkcijom koji su kreirali brojni cijenjeni autori i umjetnici. To je prepoznala i moćna izraelska produkcijska i distribucijska kuća Keshet International, poznata po produkciji originalne serije prema čijem je predlošku izrađen ‘Showtimeov Homeland‘, koja je otkupila prava na distribuciju ‘Novina‘ izvan Hrvatske. Prije emitiranja finala serije razgovarali smo s Nebojšom Tarabom i Miodragom Silom, producentima i vlasnicima Drugog plana, malene domaće nezavisne produkcije koja je proizvela ‘Novine‘.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=gK3FsUzPhRE[/embed]
• Imate dobar logo u seriji. Odakle vam ideja?
TARABA: - Logo ‘Novina‘ napravio nam je Branimir Klarić. Istina, isti je Liderov. Svaka je sličnost sa stvarnim logotipovima slučajna. Ili namjerna.
• Kako posluje produkcijska kuća? Kako izgleda vaš poslovni model?
TARABA: - Komercijalni i javni nakladnici moraju dio programskog budžeta raspodijeliti u prostor neovisnih produkcija kako bi se postigao pluralizam sadržaja, da se stvori tržište. Pretpostavka je da je produkcijska kuća vlasnički neovisna o TV kući i da je u stanju razviti projekt do određenog stupnja gotovosti da se može nuditi na tržištu. Postoji i dobra europska praksa koja nedostaje u Hrvatskoj. U Europi nezavisne produkcije zadržavaju sekundarna prava u cijelosti, a nakon isteka nekog vremena vraćaju im se potpuno i primarna prava, odnosno sva prava, i to je uvjet Europskoga medijskog programa.
• Kad ste radili ovaj proizvod, jeste li ga već tad vidjeli kao izvozni?
SILA: - Uvijek razmišljamo u tom smjeru. Imali smo na umu da imamo redatelja Dalibora Matanića koji je upravo u trenutku kad je naš projekt bio predan HRT-u dobio nagradu u Cannesu, što je skrenulo pozornost javnosti. I glumicu Branku Katić birali smo, među ostalim, zato što ima međunarodne referencije. Ova godina i prošlih nekoliko znače prekretnicu u televizijskom poslu. Jednostavno, zbog pojave golemog broja digitalnih platformi po cijelom svijetu eksplodirala je potražnja za sadržajem.
Cijeli intervju koji su poveli Miodrag Šajatović i Sergej Abramov pročitajte u tiskanom ili digitalnom izdanju novog broja Lidera.