https://www.youtube.com/watch?v=LEIzORzvbdQ
Električni Renault stigao je u Hrvatsku i to je velika vijest. Naime, sa svojim potpuno električnim vozilom Zoeom, Renault je najjači europski proizvođač u tom segmentu autotržišta. Dosad je Renault prodao čak 100 tisuća električnih vozila u Europi, što znači da tog francuskog proizvođača bira svaki peti vozač koji kupuje tu vrstu vozila. Taj podatak nije čudan, jer je ovo Renaultovo vozilo najefikasniji automobil na kilovat snage, a moći će se kupiti s baterijom od 22 kW ili 41 kW, uz koju će doći garancija na osam godina i 160 tisuća kilometara korištenja te u verziji s 88 ili 90 konjskih snaga. U probi na zagrebačkim ulicama uvjerili smo se da nimalo ne zaostaje za svojim konkurentima, štoviše. A što se prostora tiče, Zoe je udoban i prostran za vozača i putnike i k tome možete računati na 338 litara velik prtljažnik.
>>> Test: Renault Talisman – Udobna i sigurna limuzina sportske elegancije
Na kućnu utičnicu
Što se tiče autonomije vožnje na električni pogon, Zoe je najbolje električno vozilo B segmenta. Prema testu NEDC, može dosegnuti 400 kilometara, makar će vam u Renaultu priznati da taj test ima svojih pogrešaka te da je realna autonomija vozila 300 kilometara.
Posebna prednost nad konkurentima jest što Zoe ima serijski ugrađenu toplinsku pumpu, a električna konkurencija to nudi samo kao mogućnost. Riječ je o pumpi koja zimi grije i motor i unutrašnjost, pa dodatno štedi energiju za vožnju. Naravno, u vožnji je Zoe bešuman, ali do 30 kilometara na sat proizvodit će zvuk kako bi ga pješaci mogli na vrijeme čuti. Može se napuniti kod kuće na utičnicu te na električnim punionicama. Pola sata punjenja dovoljno je za 120 kilometara vožnje.
Uza subvenciju jeftiniji
>>> FOTO: Renault predstavio svoja električna vozila – Twizy, ZOE i Kangoo Z.E.
Zoe se može povezati s ‘pametnim‘ telefonom, preko kojeg vlasnik može pregledati stanje baterije ili namjestiti vrijeme punjenja. U najslabijoj verziji, Zoe će se u Hrvatskoj moći kupiti od 240 tisuća kuna, što ga čini znatno skupljim od konkurenata s konvencionalnim pogonom. No uz državne subvencije za elektromobilnost, postat će dostupniji, a uz jeftinije održavanje i malu potrošnju, Zoe može i u Hrvatskoj zaživjeti kao dugoročan izbor ekološki osviještenih vozača koji na dan prelaze više od 100 kilometara. Naime, najisplativiji je pri korištenju od 200 kilometara na dan, kad se baterija može solidno isprazniti i efikasno napuniti.