U Raškom zaljevu sanira se onečišćenje mora od nafte koja je iscurila iz teretnog broda Fidelity, koji plovi pod libanonskom zastavom.
Prema priopćenju resornog ministarstva, iz njega je tijekom punjenja isteklo između 5 i 15 tona pogonskoga goriva.
Brod je zadržan u luci u Trgetu do završetka inspekcije, piše HRT.
Most traži zaštitu Jadrana i proglašenje gospodarskog pojasa
Most nezavisnih lista u subotu je pozvao vladajuće na proglašenje isključivoga gospodarskog pojasa na hrvatskom dijelu Jadrana, poručivši da se radi o strateškom i nacionalnom interesa za Hrvatsku.
>>>Jadran će ove godine posjetiti još više kruzera
"Nije mi jasno zašto vladajući izbjegavaju ovo važno pitanje. Konstantno se bave temama koje im pomažu da ostanu na vlasti poput zatvaranja arhiva, dok za to vrijeme hrvatski ribari čekaju da ih vlastita vlada zaštiti", kazao je predsjednik Mosta Božo Petrov na konferenciji za novinare iznad zadarske ribarnice.
Najavio je da će svi Mostovi županijski vijećnici skupiti u jadranskim županijama potpise kako bi uputili Deklaraciju za proglašenje isključivog gospodarskog pojasa.
Saborski zastupnik Mosta Miro Bulj ustvrdio je da je proglašenje isključivog gospodarskog pojasa od strateškog i nacionalnog interesa za Hrvatsku. "Naša politika mora zaštiti ribara i čovjeka na ovom području. Vlasnik hrvatskog mora nisu ni Andrej Plenković ni Miro Bulj, nego naša djeca. Dosta je sluganske i dodvorničke politike vladajućih, ovo je nacionalni interes", kazao je Bulj.
>>>Savudrijski ribari: Mnogo smo izgubili, ali ne treba stvarati napetost
Naglasio je da su u Splitsko-dalmatinskoj županiji skupili potpise za sazivanje tematske sjednice na tu temu, a idući tjedan nastavljaju i u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.
Saborska zastupnica Mosta Ines Strenja Linić navela je primjer nedavne havarije s turskim brodom kao primjer zašto je isključivi gospodarski pojas važan.
>>>Most u saborsku proceduru uputio prijedlog o isključivom gospodarskom pojasu
"Hrvatska je potpisnica Konvencije UN-a o pravu mora iz 1982. te članica EU, a savjet članicama je upravo proglašenje isključivog gospodarskog pojasa jer se na taj način mogu uspostaviti bolja pravila i kontrola, čime bi se izbjegla situacija otvorenih mora gdje se ne zna tko nadzire koji dio. Zaštita Jadrana nam svima mora biti na prvom mjestu, a sada se upravo dogodila takva situacija da je brod pod turskom zastavom doživio havariju i da mu možemo pristupiti jedino ako je u pitanju veća havarija, u suprotnome nemamo mogućnost kontrole tereta", rekla je Strenja Linić.