Aktualno
StoryEditor

Suradnja s blogerima može biti izvrsna za brend

09. Lipanj 2016.
Piše:
Jasmina Trstenjak

Na sljedećem panelu Liderove konferencije ’Marketing & sales by number‘ pod nazivom  ‘Nativno oglašavanje vs. Adblockeri’, na kojem se govorilo o novom trendu skrivanja reklama u medijski sadržaj, sudjelovali su Vjeko Srednoselec iz iProspecta, Kamilo Antolović iz K&K PROMOTION te Sven Čujić iz Telegram Media Grupe pod moderatorskom palicom Marije Joksimović iz digitalne agencije UM Beograd koja je navela zanimljive podatke: instaliranje adblockera se povećava, u Hrvatskoj je instalirano oko 19,4 posto, slično je i u susjedstvu, a europski prosjek je 20 posto. Dakle, petina ljudi ne žele vidjeti oglase u obliku banera.

Čujić je komentirao kako adblockeri jako puno toga blokiraju, ali i da postoje mogućnosti kojima bi se mogli servirati takvi oglasi, ali su tehnički napredne do kojih ćemo doći u budućnosti.

-Ima pozitivnih iskustava. Tako su se, primjerice, u Švedskoj izdavači udružili i dogovorili da će blokirati korisnike koji koriste adblockere. Treba napraviti smjernice kako se boriti. Mi smo počeli tu borbu, ali nitko se nije pridružio toj borbi. Stalno se postavlja pitanje jesu li adblockeri kraj digitalnog oglašavanja, no pravo je pitanje jesu li legalni – naglasio je Čujić.

Srednoselec je istaknuo da, što se agencija tiče, postoji taj strah da se plaća nešto što se nikada ne isporuči.

-To je manjim dijelom istina. S druge strane, mi smo kao zakupnik oglasnog sustava dobrim dijelom odgovorni za ono što se dogodilo. Došlo je do zasićenja korisnika, preagresivni smo bili. Najveći problem je u tome što su ljudi koji instaliraju adblockere upućeniji, informiraniji i mi takve gubimo – konstatirao je Srednoselec.

Čujić je napomenuo da svi trebaju biti svjesni da ako su oglasi blokirani, nestat će besplatan sadržaj:

-Hoće li neka vrsta naplate doći, vidjet ćemo. Postoje nekakvi modeli i to bi se i zakonski u trebalo regulirati. Moramo se svi dogovoriti oko toga. Druga velika tema je bila native oglašavanje o kojemu je najviše govorio Antolović.

-Oglašavanje ima glavni atribut, a zove se agresija i nametljivost. Ta agresivna i esencijalna priroda oglašavanja donijela je posljedice. Sve zemlje su nastojale tu agresiju urediti. Postoje propisi i zakoni koji oglašavanje uređuju – rekao je Antolović, istaknuvši da je neetično potrošača dovesti u zabludu.

Zato je struka dala neke preporuke, a one idu u pravcu da native oglašavanje mora biti izdvojeno iz sadržaja i označeno, mora se jasno dati do znanja da se radi o oglasnom, plaćenom sadržaju.

-Nema jasnih smjernica. Svi mi označavamo to na neki način. Sigurno nam svima trebaju smjernice kako to raditi, ali nitko nam ih nije dalo. Sada svi igraju kako igraju. Imamo želje i volje, ali još smo na početku. Uvijek kasnimo sa zapadom – nadovezao se Čujić, a svi su panelisti zaključili da svaki oglas te naravi treba označiti i izdvojiti iz programskog sadržaja te da taj segment treba zakonski regulirati.

O utjecaju blogova na marketinške procese raspravljalo se na panelu radnog naziva ’Blogeri influenceri’.

- Suradnja s blogerima može biti izvrsna za brend ako se stvari postave na pravi način.  Nemojte surađivati s blogovima čiji autori ne znaju što žele postići njime ili pak ne znaju na koji način žele doći do cilja. Morate vjerovati u svoj proizvod ukoliko da date na recenziju blogerima – objasnila je Lucija Josipović iz AVONA. U Hrvatskoj danas ima preko 130 aktivnih’ beauty blogova’, a u tome moru blogova kao onaj najbolji ističe ’Dear Skin Beauty’ Martine Lolić.  Ona dolazi iz Zagreba, ima 39 godina,  a ističe kako nije niti dermatolog, niti frizer, visažist ili kozmetičar te sve što piše temelji se njenom dugogodišnjem iskustvu i osobnom dojmu, a Blog Dear Skin nastao je iz ljubavi prema kozmetici, a služi kao platforma za Martinu Lolić gdje ona objavljuje rezultate  istraživanja ponude kozmetičke industrije.

- Blogerima treba dati otvorene ruke, što smo i tijekom naših projekata uvijek prakticirali.  Suradnja s njima bila je na obostranu korist, oni dobivaju zamah u svome pisanju i našu podršku, dok mi dobivamo njihove recepte i slike za Instagram, Facebook – istaknula je Elena Wolsperger Dolezil, direktorica korporativnih komunikacija Dukata, te dodala kako Dukatu nije bitan broj ’followera’, već kvaliteta sadržaja.

21. studeni 2024 16:21