Švicarsko-francuski proizvođač cementa LafargeHolcim izvijestio je u petak da je u posljednjem prošlogodišnjem tromjesečju poslovao s velikim gubitkom zbog otpisa imovine.
U razdoblju od listopada do prosinca 2017. Lafarge je zabilježio neto gubitak od 3,1 milijardu švicarskih franaka (2,7 milijardi eura). U istom razdoblju godine ranije poslovali su s neto dobiti od 453 milijuna franaka.
Ako se isključe otpisi i prodaja imovine, posljednje prošlogodišnje tromjesečje zaključili su s neto dobiti od 270 milijuna franaka, što je 31,3 posto manje nego što su ostvarili u istom razdoblju prethodne godine.
>>>EU regulator kani blokirati njemačko preuzimanje hrvatske podružnice Cemexa
Dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) prilagođena za troškove restrukturiranja i ostale jednokratne rashode porasla je 2,7 posto, na 1,7 milijardi franaka.
Isti postotni rast zabilježen je i u stavci neto prihoda koji su dosegnuli 6,7 milijardi franaka. Ako se isključi utjecaj valutnih tečajeva i prodaje odnosno kupnje imovine, porasli su 6,2 posto.
U LafargeHolcimu navode da su nakon analize vrijednosti imovine, uključujući političko-ekonomske rizike u pojedinim zemljama i tržišnu dinamiku, u rezultatima za četvrto tromjesečje knjižili otpis ukupno 3,829 milijardi franaka vrijednosti imovine, od čega najveći dio u Alžiru, Maleziji, Iraku, Brazilu, Indoneziji i Egiptu.
>>>Rekordni prihodi, prodaja i dobit za PSA Peugeot Citroen
U cijeloj prošloj godini kompanija je poslovala s neto gubitkom od 1,67 milijardi franaka. Ako se isključe otpisi i prodaja imovine, u toj su stavci bilježili neto dobit od 1,41 milijardu franaka.
Neto prihodi smanjeni su u 2017. za 2,9 posto, na 26,1 milijardu franaka. Ako se isključe otpisi i prodaja imovine, porasli su 4,7 posto.
Ukupno su prošle godine prodali 209,5 milijuna tona cementa, 10,2 posto manje nego u 2016. Prodaja agregata smanjena je 1,4 posto, na 278,7 milijuna tona.
Nova poslovna strategija
Predstavili su također novu poslovnu strategiju za razdoblje od 2022. godine ‘Gradnja za rast‘, ciljajući na profitabilniji rast i jednostavniju poslovnu strukturu radi ostvarivanja "otpornijih prinosa i atraktivne vrijednosti za dioničare".
Ciljaju tako na godišnji rast neto prihoda u rasponu od tri do pet posto, te minimalno 5-postotni rast godišnje dobiti prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) kada se isključe jednokratni troškovi.