Ususret Ferragostu Hrvatska je u fokusu većine talijanskih medija koji ističu kako je naša zemlja sačuvala svoju autentičnost, ambijentalnost i tradicionalan način života te da obiluje kvalitetnom eno-gastronomijom, ali i vrlo atraktivnom festivalskom ponudom prigodnom za mlade talijanske goste.
>>>Hrvatski turizam stoji bolje od talijanskog, francuskog i turskog, ali slabije od grčkog
- U dosadašnjem dijelu godine s talijanskog tržišta ostvarili smo preko 450 tisuća dolazaka te više od 1.7 milijuna noćenja. Najintenzivniji promet s ovog tržišta tek nam slijedi te smo proaktivnim pristupom i promišljenim PR i marketinškim aktivnostima animirali potencijalne talijanske turiste da odaberu upravo hrvatske destinacije za svoje odredište. Puno se radilo posljednjih godinu dana putem društvenih mreža, ali i posebnih prezentacija kojima smo uspješno doprijeli do mlađe talijanske populacije, poručio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić nadodavši kako je sve bolja prometna povezanost Italije i Hrvatske poticajni čimbenik rasta turističkog prometa s ovog tržišta.
Popularnost Hrvatske među Talijanima dokazuju brojne objave u najpopularnijim talijanskim medijima pa je tako primjerice turistički časopis Marco Polo posvetio naslovnicu Primoštenu te Šibensko-kninskoj i Zadarskoj županiji, dok je Caravan e Camper objavio naslovnicu i tekst Povratak u Dubrovnik, opisujući turističku ponuda grada, primjeri su koji se iznose u priopćenju HTZ-a.
La stampa ističe kako Hrvatska nije samo sunce i more te da osim bogate prirodne i kulturne baštine nudi popularne glazbene festivale, a o Hrvatskoj i Visu pisao je i omiljeni talijanski Vogue.
Cosmopolitan je istraživao ovdašnje plaže, odnosno deset mjesta gdje je u Hrvatskoj moguće pronaći raj, a poznati turistički časopis Bel Europa objavio je poseban prilog o Hrvatskoj. Njegovu naslovnicu krasi otok Vis.
Isto tako, svjetionik Porer osvanuo je na naslovnici časopisa Dove u sklopu kojega je objavljena reportaža o Lošinju, Braču, Hvaru, Korčuli i Mljetu i svjetionicima Porer i Veli Rat.
Iz HTZ-a ističu i kako je talijanska državna televizijska kuća RAI 2 posjetila Hrvatsku s ciljem istraživanja nacionalnih parkova Plitvička jezera i Kornati, a na kanalu RETE 4 emitirana je emisija Parola di pollice verde posvećena samo Hrvatskoj, odnosno otocima Pašman, Pag i Lošinj te Zadru i Splitu.
>>>Putničke agencije u 2017. u Hrvatsku dovele 2,2 milijuna stranih turista
- Talijanski mediji veliki su ljubitelji i prijatelji Hrvatske te vrlo rado pišu o našim destinacijama i turističkoj ponudi. Posebice nas veseli značajan rast interesa ključnih talijanskih blogera i influensera koji imaju velik broj pratitelja i koji žele posjetiti Hrvatsku. Upravo će nam takav vid suradnje biti u još jačem fokusu prilikom planiranja aktivnosti za 2019. godinu“, naglasila je Viviana Vukelić, direktorica Predstavništva HTZ-a u Italiji.
Zanimljivo je da je talijanska tražilica putovanjaSkyscanner.it u tjednu finala Svjetskog nogometnog prvenstva analizirala rezultate pretraživanja letova iz Italije prema zemljama koje su igrale u završnici ovogodišnjeg prvenstva, Hrvatskoj, Francuskoj, Belgiji i Engleskoj. Cilj statistike, koji je uzeo u obzir i Rusiju, zemlju domaćina svjetskog prvenstva, bio je saznati „pobjednika“ u izboru talijanskih putnika. Gradovi koji su u pretraživanju imali veliki porast su Zagreb, Pula, Split, Zadar i Dubrovnik.
S ukupno pet od deset gradova u tablici pretraživanja Hrvatska je, po mišljenju korisnika talijanskog portala Skyscanner, „pobjednica“ svjetskog nogometnog prvenstva. Inače, Skyscanner je vodeća svjetska tražilica koja nudi besplatnu uslugu pretraživanja i usporedbe letova, hotela i iznajmljivanja automobila. Osnovana je 2003. godine, dostupna je na 30 jezika, a svaki mjesec, putem nje, više od 70 milijuna ljudi planira svoje putovanje.
>>>Ustav RH ‘zapalio’ talijanske medije
Prema udjelima u ukupnom dosadašnjem prometu, kada je riječ o tržištu Italije, dominirala je Istra s 47% talijanskih noćenja, a potom slijedi Kvarner s udjelom od 26% te Zadarska županija s udjelom od 6%. Omiljene destinacije Talijana su Rovinj, Medulin, Poreč, Mali Lošinj, Novalja, Umag, Pula i Cres. Većina Talijana, 74% naše je destinacije posjetila u individualnoj organizaciji. Talijani su iznadprosječno skloni putovanjima u Hrvatsku tijekom samog vrhunca turističke godine, čak 61% dolazaka te 73% noćenja Talijana bilježimo tijekom srpnja i kolovoza.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=0XbIR7e9PYM[/embed]