Već prvi susret s novim i30 potvrđuje da su velika Hyundaijeva očekivanja od tog modela opravdana. Promjene u automobilu koji je već prodan u više od 800.000 primjeraka nisu samo kozmetičke, na što proizvođač upozorava i u nazivu: ‘novi i30‘ zaista je nov, znatno poboljšan i osuvremenjen model, kojim korejska tvrtka planski napada europsko tržište. Stoga nije ni čudo što je to najeuropskiji Hyundai. Dizajniran je u Rüsselheimu pod nadzorom Petera Schreyera, oca legendarnog Audija TT i autora dizajnerskog ‘makeovera‘ Kije, proizvodi se u češkim Nošovicama, a testiran je u Nürburgringu. I sve se to osjeća od elegantnog vanjskog izgleda, preko klasične Hyundaijeve unutrašnjosti pročišćene do krajnje jednostavnosti pa do voznih performansi. Iskusan će vozač i pri samom ulasku u kabinu osjetiti prostranost.
Kao da ima više prostora nego u usporedivim automobilima te kompakt klase. Pritom se ipak mora priznati da je dužina bitna. S dodatnih pet centimetara, novi i30 produžio se do 4,34 metra, što je osam centimetara više od Golfa, i osjeti se, baš kao i vožnja na osovinskom razmaku od 265 centimetara. Uz to je novi i30 proširen za 1,5 cm. Na prostoru je profitirao i prtljažnik – povećan je za punih 70 litara, na obujam od 395 litara – koji se preklapanjem stražnjih klupa može povećati na 1300 litara. A ima i praktične detalje poput kukica za vješanje vrećica iz šopinga i električnog priključka za, primjerice, putni hladnjak.
Spas za sljemensku vjevericu
Motor zapremnine 1368 ccm pogonjen s 88 konja (120 kW), koji je Hyundai testirao na stazi Formule 1, odlučili smo provjeriti na klasičnoj stazi za rally, onoj sljemenskoj. Doduše, ni ovaj serijski i30 ni ovaj vozač nisu bili ni blizu rekorda staze, ali je motor pokazao sasvim pristojne penjačke sposobnosti na zahtjevnim serpentinama, za što su zaslužni i izravan volan i precizan šesterostupanjski mjenjač, ali i spuštanje novog i30 za 1,5 cm. I ovjes se pokazao udobnim na mjestimice izgriženom asfaltu, a prednja sjedala odlično upotpunjuju sportske zahtjeve. U takvom režimu vožnje tek u slabijim paketima opreme comfort i style nedostaje stražnji središnji naslon za ruke, koji postoji od paketa style plus. No zato na kočnice nema baš nikakvih prigovora. Ovaj Hyundai stao je kao ukopan ispred vjeverice koja se našla ispred njega nadomak sljemenskog televizijskog tornja.
Posebnu pozornost proizvođač je pridao sigurnosti. Već u osnovnom paketu, uz već klasični ABS, postoje sustavi prepoznavanja prepreka i autonomnog kočenja, elektroničkog nadzora stabilnosti, pomoći pri kretanju uzbrdo, upozorenja pri prelasku voznog traka, upozorenja o mogućnosti sudara sprijeda te upozorenja vozača na umor. Verzije s automatskim mjenjačem imaju i prednje parkirne senzore, a od paketa style plus uključuje se i kamera za ‘rikverc‘. Od tog paketa i ručni klima-uređaj zamjenjuje se automatskim. Tempomat dolazi u svim verzijama, a uz automatski mjenjač auto s uključenim tempomatom sâm usporava u skladu s brzinom vozila ispred. Uz najbogatiji paket opreme (premium plus) dobiva se i putno računalo s većim zaslonom, GPS s 8-inčnim zaslonom, kamerom i digitalnom mapom s informacijom ograničenja brzine i besplatnim doživotnim ažuriranjem sustava navigacije, odnosno do 10 godina nakon prestanka proizvodnje modela. Nedostaje samo CD player, umjesto kojeg sve verzije imaju AUX, USB i Bluetooth priključke.
Čak 16 verzija za Hrvatsku
Poznavatelji će i na prvi pogled ocijeniti da je novi i30 tih, i to na osnovi jako zakošenog vjetrobranskog stakla. Ta procjena potvrđuje se i u vožnji. Aerodinamika pridonosi i štedljivijoj potrošnji goriva. Proizvođač za testirani model deklarira prosječnu potrošnju od 5,6 litara na 100 kilometara, a za dizelaše 3,6-4,1 litre. No na testu, uz nešto oštriju vožnju, potrošnja je prešla još razumnih šest litara. Tomu svakako pridonosi i ‘dijeta‘ kojom je novi model olakšan za 28 kilograma.
https://www.youtube.com/watch?v=peKkpxCsXx8
Dok je naš i30 bio vrlo živahan na semaforu, ovu verziju ipak bismo preporučili vozačima koji preferiraju mirniju vožnju, jer se kod pretjecanja na otvorenoj cesti osjeti mali nedostatak daha. No zato je novi i30 na hrvatsko tržište došao s čak devet verzija s benzinskim motorom i sedam verzija s dizelom, što govori o ozbiljnosti i aspiracijama proizvođača. Dakle, za svakog ponešto. Osim klasičnog 1368 ccm/73,3 kW, tu je novi benzinac koji sa 1000 ccm razvija 88,3 kW. Ove verzije idu s ručnim šestostupanjskim mjenjačem, dok benzinac, koji sa 1353 ccm izvlači 103 kW, dolazi sa sedmostupanjskim automatikom. Dizelaši imaju motore od 1582 ccm, koji razvijaju 70, odnosno 81, ili 100 kW. Sve to u različitim kombinacijama ide uz pet različitih paketa opreme. Stoga je i raspon cijena velik – benzinci od 115 do 185 tisuća kuna, a dizelaši od 130 do 195 tisuća kuna. Testirani model i30 1.4i 100 kW s ručnim mjenjačem i nadoplatom za metalik boju stoji 130 tisuća kuna.
No proizvođač i distributer očito su pomno birali odnos opreme i cijene, pa je svaka verzija vrlo povoljna u usporedbi s konkurentima. A uza sve to Hyundai je ostavio i petogodišnje jamstvo bez obzira na kilometražu, što ovaj kompakt svakako svrstava u poželjnu akviziciju. Odlično će funkcionirati kao obiteljski automobil, ali i za taksiste i sve poduzetnike i tvrtke koje trebaju službene automobile srednje klase solidnih gradskih performansi i pristojne potrošnje, koji su ujedno ustrajni i konkurentni na otvorenoj cesti.