https://www.youtube.com/watch?v=csrhjLsAX4E
Kako je nastao Peugeot 5008? Crnohumorna pseudopovijesna priča bila bi da su Peugeotovi konstuktori stavili uspješni model 3008 na inkvizitorsku spravu za razvlačenje i tako su ga dugo rastezali dok nisu dobili treći red sjedala. Zaista, Peugeut 5008 je 3008 ‘rastegnut‘ za 19,4 cm, pa doseže 4,64 metra. Iako se u prvi mah taj naum čini pomalo frankenštajnski, novi 5008 izgleda gotovo kao da je originalan automobil. Samo je ponešto izgubio od elegancije originala, ali zadržao je dopadljivost i, što je još važnije, iznimno je funkcionalan.
Unatoč većinskom mišljenju da je treći red sjedala rezerviran isključivo za djecu, šestero odraslih bez ikakvih žalbi smjestilo se u automobilu na izletu od nekoliko stotina kilometara kroz Gorski kotar i Kvarner. Istini za volju, u trećem redu putovalo se na smjenu, ali nije bilo većih primjedbi, a sedmo sjedalo preklopili smo zbog dodatnog prtljažnog prostora. Ostale promjene u odnosu na 3008 uglavnom su posljedica ‘rastezanja‘.
Međuosovinski razmak povećan je za 16,5 cm, pa 5008 nije najpogodniji za akrobacije na parkiralištu – promjer kruga okretanja povećan je s 10,6 na 11,2 metra. No zato je još udaljeniji od tla nego prethodnik – 23,6 cm, pa tako nema rinzola koji neće savladati bez problema, unatoč tome što je produžetkom i gubitkom pogona 4x4 prešao iz kategorije monovolumena i terenaca u urbani SUV. Ako nije baš za off-road vratolomije, s dvolitrenim dizelskim motorom koji razvija maksimalnih 150 ‘konja‘ (180 KS u verziji s automatskim mjenjačem), velika će obitelj bez problema doći do vikendice i u najrobinzonskijem kutku Hrvatske, vozeći se relativno udobno i po najlošijim makadamima.
Vozač kao kralj ili pilot
Ovaj Peugeot najbolje se ipak osjeća na autocesti, gdje može voziti i do 200 kilometara na sat (deklarirano 206 km/h), a do stotke mu treba manje od 10 sekundi (deklarirano 9,6 sekundi). No i na staroj riječkoj cesti nije imao problema ni s ubrzanjima potrebnima za prestizanje, a ni s kočenjem na vlažnom asfaltu, što je kompliment za grdosiju tešku tonu i pol sa šestero odraslih putnika. Pri svemu tome, i uz oštriju vožnju, nije bio previše žedan. Doduše, deklariranih 4,6 litara na sto kilometara može se postići samo uz krajnje pažljivu vožnju, ali i testna potrošnja ispod sedam litara sasvim je prihvatljiva, kao i cijena za tu klasu. Osnovni benzinski model stoji 187 tisuća kuna, najskuplji dizelski automatik je 300 tisuća.
Testni model 2.0 BlueHDi GT Line stoji 264 tisuće kuna, a s dodatnom opremom (metalik boja, Grip Control, električna vrata prtljažnika, panoramski krov, električno prilagodljiva prednja sjedala s grijanjem, dodatna sjedala u trećem redu i navigacija) cijena se penje na 319 tisuća kuna. Vozač se u Peugeotu 5008 osjeća kao na kraljevskom pijedestalu, ili, suvremenijim rječnikom, u avionskom cockpitu. Posebno je praktična velika središnja konzola s dubokim pretincima, kojih pak ima dovoljno na sve strane. Visoko postavljena sjedala namijenjena su dugim turama, a i drugi red može se regulirati u svim smjerovima. Dobroj preglednosti pridonosi i glavna ploča, koja se vidi iznad neuobičajeno malog, ‘pežoovskog‘ svih šestero vozača. I nikom nije nimalo zasmetala kontradikcija sportskog upravljača u velikom SUV-u. U kombinaciji sa šesterostupanjskim mjenjačem omogućava ugodno upravljanje, iako bi testnom modelu s obzirom na ostatak bogatog paketa opreme bolje pristajala automatika.
Parkiranje iz ptičje perspektive
A kad smo već kod opreme, i osnovni paket nudi podosta, primjerice stražnje senzore za pomoć pri parkiranju, tempomat (limitator da i ne spominjemo), upozorenja na umor, nenamjerni izlazak iz voznog traka, i-Cockpit s digitalnom instrument pločom od 12,3 inča, multifunkcionalni dodirni LED zaslon od osam inča s ‘klavirskim‘ tipkama, automatsko uključivanje dnevnih svjetala i brisača… Oprema je sve bogatija, do konačnog paketa GT testnog modela. Tu je 3D navigacija, niz ‘šminkerskih‘ detalja koji pridonose osjećaju luksuza – izbor dinamičkih i ambijentalnih postavki, masaža na prednjim sjedalima, odabir između tri mirisa interijera… Ipak, izdvojili bismo sigurnosni paket: sustave za automatsko kočenje u slučaju opasnosti, za rano upozorenje na mogući sudar, za pomoć pri zadržavanju u voznom traku, za nadzor mrtvog kuta te automatsko upravljanje dugim svjetlima, a tu je i adaptivni tempomat. Parkiranje je dobilo i prednje senzore, a posebnost je visiopark kamera za pomoć pri parkiranju straga iz ptičje perspektive. Praktičan je i reflektorčić u vanjskim retrovizorima, koji se uključuje kod otključavanja automobila i osvjetljava prostor pred vratima – da vozač u mraku ne ugazi u blato ili kakvu lokvu. A panoramski krov bio je dodatni doživljaj, posebno za putnike u drugom i trećem redu u vožnji snježnim Gorskim kotarom i u spuštanju u osunčani Kvarnerski zaljev. Ovo nikako nije prijevozno sredstvo u kojem će se udobno smjestiti prva sedmorka neke rukometne ekipe, a ni trojica dvometraša iz košarkaške petorke ne bi se ugodno osjećali u drugom redu.
Prtljažnik od 1940 litara
No Peugeot 5008 svakako može biti višenamjensko vozilo. Njime bez problema svaki poduzetnik i mendažer može otići i na najzahtjevniji poslovni sastanak. Može biti odličan i za prijevoz tereta – preklapanjem zadnjeg reda sjedala prtljažnik dobiva kapacitet od 780 litara, a preklapanjem drugog reda naraste na impozantnih 1940 litara. Dodatni bonus je i mogućnost preklapanja suvozačkog sjedala, što omogućuje prijevoz predmeta dužih od tri metra. Kad se tome doda osnovna upotreba, namijenjena brojnijoj obitelji, Peugeot 5008 pravi je izbor za sve koji žele pouzdano, moćno i štedljivo vozilo sa simbolom lava i lavljeg srca.