Poslovna scena
StoryEditor

7 riječi koje opisuju što zaposlenici očekuju od svojih šefova

17. Rujan 2014.
Piše:
lider.media

Zaposlenici se na radnom mjestu žele osjećati zadovoljno i sigurno. Žele se osjećati cijenjenima i sigurnima da će im nadređeni, u slučaju nekog problema, čuvati leđa i pomoći da riješe što god ih muči.

U današnjem svijetu zaposlenike more brojne brige – od otkaza koji se događaju gotovo svakodnevno, čestog mijenjanja poslovnih strategija, držanja koraka s tehnologijom koja se konstantno mijenja i napreduje, do prekovremenih sati koji nisu plaćeni. Ti su problemi još veći ukoliko lideri nisu koncentrirani na to da pomognu svojem timu.

Donosimo sedam stvari koje zaposlenici očekuju od svojih nadređenih, a tih sedam riječi ujedno su i temelji dobrog liderstva:

Detaljne upute

Zaposlenici žele jasne i jednoznačne upute kad je riječ o zadacima koji se od njih očekuju. Okolišanje i korporativne govorancije nikome nisu od koristi.

Osnaživanje

Zaposlenici ne žele tražiti dopuštenje za svaku sitnicu. Žele sami donositi odluke i učiti iz pogrešaka. Potreban im je lider koji će im osigurati mentorstvo i savjete kako efektivno riješiti stvarne probleme kako bi postali neovisniji i produktivniji.

Ranjivost

Lideri ne moraju uvijek imati odgovore na sva pitanja. Zaposlenici poštuju nadređene koji su spremni priznati da ne znaju riješiti baš sve probleme i koji su svjesni da postoji prostor za njihov osobni napredak. Takvi ljudi odbacuju posljedice koje nose titule i ponašaju se, jednostavno, ljudski.

Iskrenost

Mnogi lideri često govore samo pola istine. Iako je jasno da je čest razlog sprječavanje kaosa koji bi nastao, zaposlenici očekuju transparentnost i cijelu istinu, kakva god ona bila.

Odgovornost

Od lidera se očekuje dvostruka odgovornost – prema vlastitom poslu i prema timu zaposlenika koje vodi. Previše lidera vlastitu odgovornost i rješavanje problema prebacuje na druge. To rade da bi zaštitili vlastitu reputaciju, ali takvo je ponašanje kontraproduktivno i, dugoročno gledano, šteti radnom kolektivu.

Poštovanje

Zaposlenici žele lidera koji će ih poštovati te cijeniti njihov rad, ne samo grupni, već i individualni. Žele da njihovi nadređeni ulažu u međusobne odnose. Lideri koji se drže zacrtanih planova, preuzimaju rizike kada je potrebno i komuniciraju o ishodima su najčešće oni koje zaposlenici poštuju.

Vjerodostojnost

Većina lidera igra po unaprijed osmišljenim planovima. Radno okruženje je, međutim produktivnije ako se prikažu onakvima kakvi doista jesu. Ako zaposlenici nisu uvjereni u autentičnost osobe koja ih vodi, imat će puno više problema u obavljaju svakodnevnih aktivnosti i puno će teže pokazati svoj puni potencijal.

22. studeni 2024 21:14