Poslovna scena
StoryEditor

AD Plastik - pouzdan, kvalitetan i poželjan partner

02. Listopad 2015.

U obitelji proizvođača automobila AD Plastik krasi ugled pouzdane i moderne tvrtke. Prateći trendove i potrebe postojećih i potencijalnih kupaca, neprestano poboljšava kvalitetu proizvoda i ulaže u razvoj tehnologija i proizvoda

Kao moderna tvrtka s dugogodišnjim iskustvom u proizvodnji autodijelova AD Plastik stalno ulaže u razvojne tehnologije, po čemu je i poznat na tržištu. Tomu pridonosi i vrlo dobar proizvodno-tehnološki portfelj, a u obitelji proizvođača automobila krasi ga ugled pouzdana poduzeća koje je kvalitetan, konkurentan i poželjan partner. Budući da je tržište automobilske industrije iznimno zahtjevno, treba stalno poboljšavati kvalitetu proizvoda, ulagati u razvoj postojećih i novih tehnologija i proizvoda, prateći pritom trendove i potrebe postojećih i potencijalnih kupaca. Jedino tako AD Plastik može osigurati potrebnu konkurentnost i rast. Tvrtka se aktivno prilagođava promjenama i tržišnim zahtjevima jer je uza stalno unapređivanje poslovnih procesa to jedini način opstanka i razvoja.

Vanjski i unutarnji autodijelovi

Osnovna je djelatnost AD Plastika razvoj i proizvodnja plastičnih dijelova za interijere i eksterijere automobila. U proizvodnji interijera vozila, primjerice, proizvode se instrumentne ploče, obloge vrata i stupova, sjenila, puhani kanali za zrak, rukohvati, obloge krova, tepisi za putnički i prtljažni prostora te polica prtljažnika. Eksterijerima vozila namijenjeni su bojeni i nebojeni prednji i stražnji branici sa sastavnim dijelovima, poklopci prtljažnika, ukrasne letvice vrata, obloge iznad kotača, razni štitnici podvozja vozila ili ekstrudirani profili. Osim proizvodnje u Hrvatskoj tvrtka ima tvornice u Srbiji, Rusiji i Rumunjskoj, a ključni su kupci s kojima ADP grupa razvija uspješnu poslovnu suradnju, među ostalima, Renault, Nissan, Peugeot, Citroën, Toyota, Ford, Opel, VW, BMW, Dacia, Daimler, VAZ, GM-VAZ, Daewoo, Fiat-Chrysler te Mitsubishi. Tvrtka stoga želi postati tržišni lider u istočnoj Europi za razvoj i proizvodnju plastičnih autodijelova, preuzimajući pri tome prepoznatljivu ulogu u globalnoj autoindustriji.

Teškoće izvoznika

AD Plastik ima jasnu strategiju daljnjeg rasta i širenja poslovanja na postojećim tržištima uz jačanje i diverzifikaciju portfelja kupaca te povećanje udjela vlastitog razvoja. U tijeku su istraživanja potencijalnih tržišta za postojeće i nove kupce u komplementarnim tehnologijama. Trenutačni je fokus na poslovanju društava u Rusiji i aktivan rad na povećanju djelotvornosti postavljenih kapaciteta. S obzirom na to da gotovo sto posto proizvoda i usluga izvozi, AD Plastik suočava se s problemima koje ima većina izvoznika. Prije svega, to su precijenjena kuna i visoka davanja poreza i doprinosa u usporedbi sa zemljama u okružju u kojima posluje.

U posljednje dvije godine proveo je ulaganja vrijedna više od 150 milijuna kuna u svoje tvornice u njegovu slučaju znači maksimalnu potporu za kapitalna ulaganja od 40 posto od uloženih sredstava, koja se većinom omogućava smanjenjem stope poreza na dobit.

U visokom društvu

Misija AD Plastika jest razvijati i proizvoditi proizvode iz plastičnih materijala za autoindustriju te inovativnim i kreativnim dostignućima pridonositi kvaliteti konačnog proizvoda. Upravo je dugogodišnji opstanak u automobilskome visokom društvu potvrda kvalitete poslovanja, ponajprije zahvaljujući stručnom kadru te konstantnom ulaganju u razvoj i unapređenje tehnologija. Usredotočenost na potrebe kupca, uz održavanje visoke kvalitete i konkurentnosti proizvoda i usluga, preduvjet je, naime, tvrtkina opstanka i razvoja.

U AD Plastiku smatraju da je u današnjem upravljanju poduzećima vrlo važno neprekidno raditi na razvoju i provedbi strategije društveno odgovornog poslovanja. Naglašavaju da je upravo u automobilskoj industriji jedan od preduvjeta za sudjelovanje u nabavnom lancu svjetskih proizvođača automobila poštovanje visokih standarda očuvanja okoliša i održivosti poslovanja.

Veliki podaciFinancijski podaci i planovi

Ove godine planira se ostvariti milijarda kuna prihoda od prodaje, što je rast prihoda ADP grupe od 15 posto u donosu na godinu prije. Rezultati u prvom polugodištu na razini su planiranih, ali znatno iznad ostvarenih u istom razdoblju prethodne godine. U ADP grupi zabilježen je rast prihoda od prodaje za 39 posto, a od toga u matičnom društvu u Hrvatskoj za 53 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Zacrtano poboljšanje profitabilnosti potpuno je ostvareno te je u prvih šest mjeseci ostvarena neto dobit Grupe od 27 milijuna kuna u odnosu na 12,7 milijuna u istome lanjskom razdoblju. EBITDA marža u prvom je polugodištu iznosila 62 milijuna kuna, a u istome prošlogodišnjem razdoblju bila je 21 milijun kuna. Kreditna zaduženost Grupe smanjena je potkraj lipnja za 45 milijuna kuna u odnosu na početak godine.

Poslovanje vrijedno isticanja

1. Realizacija projekta EDISON – dobar početak prodaje Renault Twinga, Smarta 2S i Smarta 4S.

2. Nagrada Zlatni ključ za najboljeg izvoznika iz Hrvatske u Sloveniju drugu godinu zaredom pokazuje kontinuitet uspješnog poslovanja.

3. Dobivena Renaultova nagrada za izniman doprinos društveno odgovornom poslovanju.

4. Na provjeri usklađenosti standarda kvalitete sa zahtjevima kupca, prema zahtjevnoj Renault metodologiji tzv. ASES (Alliance Supplier Evaluation Standard), tvornica u Zagrebu je ostvarila visoku ocjenu ‘B‘

5. U prošloj godini, nakon gradnje dodatnih kapaciteta, otvorena su 403 nova radna mjesta.

SjedišteAD Plastik d.d.Matoševa 8HR-21210 SolinTelefon: + 385 21 206 488 Telefaks: + 385 21 206-599E-adresa: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

UpravaPredsjednik Uprave Marinko Došen

Članovi  UpraveMladen Peroš, član Uprave za razvoj i komercijalu Katija Klepo, član Uprave za financije i računovodstvoIvica Tolić, član Uprave za pravne poslove i korporativne komunikacije Denis Fusek, član Uprave za poslovnu organizaciju, informatiku i kontroling Hrvoje Jurišić, član Uprave za proizvodnju i logistiku

22. studeni 2024 04:57