Donedavno je ime adriatica.net palilo i žarilo tržištem putničkih agencija. Njen idejni tvorac Marko Vojković akvizirao je mahnito sve što se dalo na agencijskom tržištu, a glad za širenjem dovela je adriatica.net Grupu na rub provalije. Prije posljednjega koraka u vlasnički sustav ušli su partneri koji su preusmjerili smjer kretanja, upravljačku palicu dokapitalizacijom preuzeo je Agrokor s nešto više od 20 posto vlasničkog udjela u Grupi. U posljednjih godinu dana za adriatica.net gotovo da se nije čulo, restrukturiranje ‘made by‘ Agrokor radilo se u tišini, a predsjednik Uprave Atlasa i adriatica.net Grupe Ivan Gadže, koji je na tu funkciju došao s mjesta izvršnog direktora u Konzumu, do sada nije izlazio u javnost s većim intervjuima, dok prvi rezultati ne budu vidljivi.
• Adriatica.net Grupa sastojala se od devet zasebnih tvrtki, odnosno brendova, čije je poslovanje trebalo konsolidirati. Kako sustav izgleda danas, nakon što se Agrokor primio procesa restrukturiranja?
- Prvo je napravljen novi poslovni model. Poslovanje danas temeljimo na dvije operativne kompanije - Atlasu i Kompasu. Agrokor je uložio i menadžerski kapital, tako da sada u Grupi imamo menadžere iz članica Koncerna na prvim linijama upravljanja i još nekoliko na poslovnim funkcijama, na kojima je potrebno iskustvo u biznisu i kompanijski know-how. No u sustavu imamo i turističke profesionalce poput direktora prodaje, voditelja akvizicija i sl. Atlas Grupa prošle je godine očistila bilancu te smo prionuli poslovnom restrukturiranju. Stvaramo trenutačno i dugoročno održiv model, ‘očistili‘ smo kompanije od svih viškova, spojili izdvojene kompanije i pojednostavili model upravljanja. Atlas je danas operativna kompanija u Hrvatskoj - producira sadržaj, prodaje i operativno daje usluge, a adriatica.net Grupa holdinška je kompanija i nema operativne prihode.
• No bilanca Atlasa i dalje ne izgleda dobro. Što kažu vlasnici kada pogledaju brojke?- U prvih devet mjeseci ove godine rezultat je dobar. Atlas je zabilježio 12 i pol posto veće prihode, a do kraja godine brojka možda bude i veća. Domaće tržište još uvijek nije ostvarilo preduvjete za rast, ali smo i u tome napravili pozitivne pomake. Izdvajamo jedinstven projekt na ovim prostorima - Atlas putovanja za Konzum i Tisak. Smanjili smo broj poslovnica u Hrvatskoj s 12 na sedam. No otvaramo nove kanale prodaje, raste nam promet putem pozivnog centra. ‘Incoming‘ segment u kontinuiranom nam je porastu.
>>> Cijeli intervju pročitajte u tiskanom broju Lidera.