Bruto premija 26 hrvatskih osiguravajućih društava na kraju kolovoza ove godine iznosila je 5,9 milijardi kuna te je bila za 319,6 milijuna kuna ili 5,1 posto niža nego u prvih osam mjeseci lani, pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).
Pritom je premija u segmentu životnih osiguranja porasla za 4,2 posto, na 1,68 milijardi kuna, dok je premija od neživotnih osiguranja smanjena za 8,3 posto, na 4,27 milijardi kuna.
Promatrano prema vrstama osiguranja, premija u osiguranju od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, odnosno u obveznom auto osiguranju, na kraju kolovoza je iznosila 1,7 milijardi kuna te je prema istom razdoblju lani manja za čak 16,1 posto.
Posljedica je to početkom godine započete liberalizacije tržišta obveznog auto osiguranja, koje čini gotovo trećinu hrvatskog tržišta osiguranja.
U ‘klasičnom‘ životnom osiguranju, koje ima udio u ukupnoj premiji 25,2 posto, bruto premija je porasla za 6,7 posto, na 1,5 milijardi kuna.
Podaci HUO-a pokazuju da Croatia osiguranje (CO) i dalje drži prvo mjesto po visini zaračunate bruto premije. Ona je na kraju kolovoza iznosila 1,7 milijardi kuna, što je 29,08 postotni udio na hrvatskom osigurateljnom tržištu.
S udjelom od 14,82 posto, odnosno premijom u iznosu od 882,6 milijuna kuna, na drugom je mjestu Allianz osiguranje, a treći je Euroherc s 568,7 milijuna kuna premije i tržišnim udjelom od 9,55 posto.
Allianz je pak i dalje vodeće društvo u segmentu životnih osiguranja. U tom tržišnom segmentu drži 22,52 postotni udio, s premijom od 379,7 milijuna kuna.
Drugo je CO, s 13,5 posto udjela i premijom od 227,7 milijuna kuna, a na trećem je mjestu Wiener osiguranje Vienna Insurance Group, s 10,85 postotnim udjelom i 182,9 milijuna kuna zaračunate bruto premije krajem kolovoza ove godine.