INA je završila Projekt optimizacije nabave koji se provodio unutar kompanije i ovisnih društava. Pokrenut 2010. godine unutar projekta Optina2 (optimizacija poslovanja), u četiri godine provođenja projektom su ostvarene uštede u iznosu od 372 milijuna kuna, priopćili su danas iz kompanije.
Projekt se provodio u četiri vala, a pokrenut je s ciljem da se kroz optimizaciju i povećanje transparentnosti procesa nabave postigne unapređenje ukupne učinkovitosti i konkurentnosti kompanije. Revidirane su sve glavne kategorije nabave, a fokus je stavljen na troškovne uštede na komercijalnoj i tehničkoj razini.
Kao neka od najznačajnijih područja optimizacije nabave kojima su ostvarene uštede od 20 posto navode se telekomunikacije, tehničko i higijensko održavanje, održavanje tehnologije goriva zbog optimizacije koncepta održavanja i objedinjavanja količina, kao i bolje upravljanje troškovima ispisa.
- Projekt je bio usmjeren na interne promjene u konceptu promišljanja nabave. Time je, kroz kreativne načine razmišljanja, revidiranjem ugovora, smanjenjem broja izravnih pogodbi za više od 50 posto te pažljivom revizijom tehničkih specifikacija, povećana konkurencija ponuda te su osnažene Inine pregovaračke pozicije. U tom smislu, sklopljeni su konkurentniji ugovori s boljim cijenama koji odražavaju trenutnu tržišnu vrijednost - naglasio je Tvrtko Perković, izvršni direktor Poslovne funkcije Korporativni centar.