Poslovna scena
StoryEditor

Jadran iz Crikvenice predstavio strategiju kojom će prihode do 2025. povećati za 146 posto

29. Siječanj 2016.
Piše:
lider.media

Strateškim planom predviđen je šestogodišnji investicijski ciklus u ukupnom iznosu od 301,3 milijuna kuna, a nakon provedenih ulaganja 69% kapaciteta Jadrana bilo bi u kategoriji 4 zvjezdice.

Turistička tvrtka Jadran d.d. iz Crikvenice, koja u vlasništvu na crikveničkoj rivijeri ima 8 hotela, 2 autokampa i turističko naselje, danas je predstavila Strateški poslovni plan društva za razdoblje 2016. – 2025. kojeg je izradila ugledna nezavisna međunarodna savjetodavna kuća Horwath HTL, specijalizirana za turizam.

Kao glavne točke u Strategiji ističu se nastavak investiranja u unaprjeđenje kvalitete i standarda uz repozicioniranje i podizanje kategorije, prema kojem bi svi objekti trebali podignuti kategorizaciju za jednu ili dvije zvjezdice. Ukupan iznos šestogodišnjeg investicijskog ciklusa iznosio bi 301,3 milijuna kuna, a 43% ukupnih predviđenih investicija realiziralo bi se tijekom 2017. i 2018. godine. Nakon provedenih ulaganja i unaprjeđenja kvalitete objekata, 2021. godine 69% smještajnih kapaciteta Jadrana bilo bi u kategoriji 4 zvjezdice. Trenutno je u tijeku investicijski ciklus u vrijednosti 28,4 milijuna kuna u objektima Omorika i Varaždin kojim će se kategorizacija tih hotela podići na razinu 4 zvjezdice, a hotel Varaždin pozicionirat će se kao lječilišni hotel. 

Osim investicijskog ciklusa, Strateškim planom predviđena je i izmjena organizacijske strukture Jadrana d.d. prema kojoj bi se iz postojećih 6 profitnih centara formirala 3 klastera prema geografskom određenju objekata (Dramalj, Crikvenica, Selce).

Realizacijom Strateškog plana predviđen je rast prihoda sa sadašnjih 62 milijuna kuna u 2015. na 152 milijuna kuna u 2025. godini što predstavlja rast od 146%, uz još snažniji rast EBITDA-e (zarade prije kamate, poreza, deprecijacije i amortizacije) sa sadašnjih 8 milijuna kuna u 2015. na 57 milijuna kuna 2025. godine. Isto tako, prema ključnim pokazateljima poslovanja u navedenom razdoblju porast će i godišnja zauzetost smještajnih jedinica kao i ukupni prihodi po smještajnoj jedinici. Sve to dovest će i do povećanja ukupne vrijednosti Jadrana sa sadašnjih 155,1 milijun kuna na 492 milijuna kuna 2025. godine, što predstavlja rast od 217%. Isto tako, planom se predviđa i značajan društveno-ekonomski utjecaj razvoja Jadrana na ukupno gospodarstvo crikveničke rivijere i Kvarnera i to prosječnim godišnjim doprinosom BDP-u od 117 milijuna kuna za razdoblje do 2025. godine uz generiranje 617 radnih mjesta kroz izravno i neizravno zapošljavanje u navedenom periodu.

Na realizaciju ciljeva zacrtanih Strateškim planom razvoja Jadrana osvrnuo se Miroslav Dragičević, direktor Horwath HTL-a koji je pojasnio zašto je dokapitalizacija optimalan model promjene vlasničke strukture za Jadran d.d..

- Prije svega, treba naglasiti da je nakon izlaska iz stečaja Uprava stabilizirala poslovanje tvrtke Jadran d.d., ali je to i dalje potkapitalizirana tvrtka s velikim potencijalom daljnjeg razvoja i kod takvih tvrtki klasičnom prodajom ne može se postići realna vrijednost tvrtke. Stoga smo predložili model dokapitalizacije za kojeg smatramo da je najbolji za Jadran jer osigurava dugoročnu stabilnost tvrtke što jamči ulazak institucionalnog ili privatnog investitora u vlasničku strukturu. Time se osigurava izravan unos kapitala u tvrtku kojeg Jadran može odmah iskoristiti za daljnji razvoj i pokrivanje postojećih obveza. Kod klasične prodaje, novac bi završio u državnom proračunu i tvrtka od njega ne bi imala velike koristi. Dokapitalizacijom tvrtka može prije svega razriješiti postojeće sporove i dugovanja koja trenutno priječe privatizaciju Društva. Ujedno, to je najoptimalniji model i za postojeće dioničare, sadašnje i bivše radnike.

Uz Strateški poslovni plan, Jadran je predstavio i rezultate istraživanja razine zadovoljstva zaposlenika koji su pokazali da zaposlenici cijene svog poslodavca i imaju povjerenja u vodstvo Uprave što pokazuje i veća prosječna ocjena Uprave u odnosu na prošlu godinu. Velika većina njih smatra da Uprava tvrtku nakon izlaska iz stečaja vodi u dobrom smjeru, a motivacija zaposlenika također je na zavidnoj visini te je dodatno povećana u odnosu na prošlogodišnje istraživanje, kao i njihovo mišljenje o imidžu tvrtke u lokalnoj zajednici, ali i na nacionalnoj razini.

- Ovim Strateškim poslovnim planom ambiciozno određujemo dugoročan smjer razvoja Jadrana kao vodeće hotelsko – turističke kompanije na Kvarneru, međutim, isto tako pokazujemo posebnu brigu o dioničarima. U stečaju je preko 850 bivših i sadašnjih radnika namirilo 50% svojih potraživanja kroz dionice Jadrana, a provedbom ovog plana upravo oni mogu očekivati u prvoj fazi stabilizaciju vrijednosti dionica, a u drugoj fazi i povećanje vrijednosti dionica te interes ulagača. Uvjeren sam da ćemo plan uspješno realizirati i da će Jadran doprinijeti i podizanju standarda i kvalitete Crikvenice i cjelokupne crikveničke rivijere kao turističke destinacije, a uz to biti i snažan pokretač gospodarskog razvoja ovog kraja, ali i ukupnog turizma u Hrvatskoj. Izuzetno me raduju i rezultati istraživanja zadovoljstva naših zaposlenika koji su mi pružili snažnu podršku po pitanju vođenja tvrtke i smjera u kojem Jadran ide na čemu im zahvaljujem, a njihova motivacija i vjera u tvrtku dodatno nas obvezuju da u budućnosti budemo još uspješniji, izjavio je Dino Manestar, predsjednik Uprave Jadran d.d.

23. studeni 2024 02:18