Poslovna scena
StoryEditor

Najpoželjniji poslodavac i dalje dm, u prvih deset se ugurala i Ikea

30. Siječanj 2013.
Piše:
lider.media

Tko su najpoželjniji poslodavci i koji su razlozi njihove atraktivnosti otkriva osmo po redu istraživanje portala MojPosao o poslodavcima prvog izbora.

U istraživanju provedenom tijekom prosinaca 2012. sudjelovalo je više od 1.700 ispitanika.Rezultati se temelje isključivo na percepciji ispitanika: nema unaprijed ponuđenih odgovora odnosno ispitanici redom navode tri poslodavca kod kojih bi se najradije zaposlili. dm ponovno najpoželjniji poslodavac, u ‘top 10‘ prvi put IKEA i Müller.

Četvrtu godinu za redom prvo mjesto zauzela je tvrtka dm drogerie-markt s 15,1 posto bodova, što je povećanje od 1,7 posto u odnosnu na rezultate istraživanja iz 2012. godine.Na drugom mjestu je po prvi put INA s 3,1 posto bodova, dok je veliki skok doživjela Pliva koja je prošle godine bila na desetom mjestu, a ove godine zauzima visoko treće mjesto s 2,5 posto. U prvih 10 tvrtki nalaze se i dvije koje prošle godine nisu bile čak niti u prvih 20: IKEA i Müller. Najatraktivnija tvrtka za oba spola je dm drogerie-markt, iako je žene (18,8 posto) preferiraju u odnosu na muškarce (7,5 posto). Muškarcima je na drugom mjestu INA, a ženama Pliva, koja se muškarcima pak nalazi tek na sedmom mjestu.

Na listi najpoželjnijih poslodavaca muškarci su istaknuli i dva poslodavca koja nisu ušla u uži izbor kod žena: Končar (na devetom) i Google (na desetom mjestu). S druge strane žene su u svom odabiru top deset tvrtki označile Müller (peto mjesto), Zagrebačku banku (sedmo) i Lidl (deveto mjesto).

Neovisno o stručnoj spremi, najpoželjniji poslodavac je dm drogerie-markt. Ispitanicima sa završenom srednjom školom drugi najpoželjniji poslodavac je INA (3,2 posto), a zatim Müller (2,9 posto).

Ispitanici s višom stručnom spremom na drugo i treće mjesto pozicionirali su tvrtke Agrokor (2,3 posto) i T-HT (2,1 posto), dok je visokoobrazovanim ispitanicama na drugom mjestu Pliva (4,2 posto) a na trećem INA (3,7 posto).

S obzirom na dob ispitanika, pri odabiru poslodavca prvog izbora nema razlike – svima je najprivlačnija tvrtka dm drogerie-markt. Sigurnost radnog mjesta najvažniji čimbenik privlačnosti, posebice ženamaUnatoč uvriježenom mišljenju, visina plaće nije presudan faktor privlačnosti nekog poslodavca. Čak trećina ispitanika (31 posto) izdvojila je sigurnost radnog mjesta kao najvažniji čimbenik atraktivnosti, a prema tom čimbeniku ispitanicima je najatraktivniji HEP. Sigurnost radnog mjesta važnija je ženama nego muškarcima – 32 posto žena odabralo je upravo taj faktor kao presudni, dok je 30 posto muškaraca odabralo priliku za napredak u struci. Drugi po redu čimbenik atraktivnosti poslodavca je prilika za napredak u struci (28 posto), prema kojem je najviše bodova dobila Atlantic Grupa. Slijedi socijalna odgovornost poslodavca (27 posto), a taj kriterij najviše zadovoljava Müller.

Prilika za hijerarhijsko napredovanje nalazi se po važnosti na zadnjem mjestu – 18 posto ispitanika odabralo je ovu opciju. Najveći broj bodova prema tom kriteriju imaju Zagrebačka banka i INA. Svega 12 posto ispitanika radi kod svoj poslodavca prvog izboraBez obzira na radni status, najviše ispitanika (35 posto) želi raditi u privatnoj tvrtki u stranom vlasništvu, dok bi ih 16 posto voljelo raditi u državnoj tvrtki ili instituciji. U stranoj tvrtki želi raditi 14 posto ispitanika, dok je na zadnjem mjestu privlačnosti privatna tvrtka u domaćem vlasništvu - svega 13 posto ispitanika voljelo bi raditi za ‘domaćeg‘ šefa.Tek 12 posto ispitanika zaposleno je kod svog poslodavca prvog izbora što je smanjenje od 10 posto u odnosu na rezultate prošlogodišnjeg istraživanja. Nije poznato je li riječ o novozaposlenim ispitanicima, promjeni percepcije ili boljim radnim uvjetima.

Zanimljivo je da neovisno o gospodarskoj krizi više od polovice ispitanika (61 posto) često razmišlja o promjeni poslodavca. Četvrtina ispitanika (25posto) o promjeni radnog mjesta razmišlja ponekad, dok 13 posto ispitanika ne razmišlja o promjeni tvrtke.

22. studeni 2024 16:31