Lider je napunio deset godina! U slavljeničkom broju deset proteklih godina ‘Liderove ere‘ i još desetljeće za pogled u kompanijsku budućnost bila su dva pitanja koja smo postavili najvećim hrvatskim poduzetnicima.
Većina njih preživjela je zahvaljujući izvozu, a osvajanje novih tržišta ostala je i mantra za daljnji razvoj. Zajedno sa željom da Hrvatska postane država sklona biznisu – da poduzetnici ne moraju seliti sjedišta tvrtki u inozemstvo.
Pišemo i o Liderovim vršnjacima. Te 2005. u Hrvatskoj su, osim Lidera, osnovane još 28.954 tvrtke iz apsolutno svih djelatnosti, od prehrambene industrije, trgovine, turizma, energetike, farmaceutike do telekomunikacija, prerađivačke industrije i sl. Izdvojili smo one koje su lani imale više od 20 milijuna kuna prihoda, a takvih je, koje također ove godine slave 10. rođendan, 128.
U novom broju možete naći i tekst o tajnom životu Liderovaca. Jer kad se redakcijska svjetla ugase, ljudi koji svaki tjedan pišu u Lideru, lektoriraju ga, grafički oblikuju, fotografiraju, nude oglasne prostore, vode tvrtku i još svako malo organiziraju neku konferenciju – u nekome svom svijetu pokazuju posve drugačije talente. I kao što se u naslovima na webu u zadnje vrijeme često piše, o čemu se tu sve radi moglo bi vas itekako iznenaditi...
Naravno, nismo se bavili samo Liderom, nego u novom broju možete pročitati i niz drugih aktualnih tema. Vanja Figenwald piše o gospodarskim programima dvije najjače stranke i tvrdi. Tvrdi kako jednom kad SDP predstavi svoj program, bit će moguće usporediti što nude dvije najjače hrvatske stranke. Ovako se samo može odbaciti ono što je HDZ predstavio kao temeljito apsolviranu priču upakiranu s dobro poznatim željama, a od SDP-a može se očekivati više-manje isto.
Tin Bašić pak analizira PR u politici gdje SDP medijskom ofenzivom pokušava anulirati HDZ-ovu prednost u organiziranosti. U jedno ipak nema sumnje – bit će mnogo negativne kampanje.
Donosimo i detaljan izvještaj s Liderove konferencije Dan velikih planova. Na konferenciji o uvjetima poslovanja u sljedećoj godini nitko se nije suprotstavio pokazateljima rasta. No slijedila su tri hladna tuša: Hrvatska zaostaje za regijom u rastu BDP-a, još više u rastu izvoza, a treći je ključni problem nedostatak odgovarajuće radne snage.
U bloku iz svijeta možete čitati o izborima u Portugalu i njihovom poučku za domaće izbore, te kako je Business Insider postao novi digitalni dragulj njemačkog Axela Springera.
Novi broj Lidera ovog je tjedna zbog praznika u prodaji od srijede 7. listopada.