Poslovna scena
StoryEditor

Novi broj Lidera: Kako racionalno iskoristiti iracionalnost kupaca

09. Travanj 2015.
Piše:
lider.media

Eksperimentalne metode bihevioralne ekonomije najčešće se upotrebljavaju u menadžerskom odlučivanju, postavljanju institucionalne ekonomije, određivanju sustava nagrađivanja zaposlenika, određivanju cijena, ciljanju kupaca…

Iako je ekonomija ponašanja u Hrvatskoj u povojima, već je primjenjuju investicijski fondovi, a interes pokazuju i lideri novih političkih inicijativa. O tome kako racionalno iskoristiti iracionalnost kupaca u novom broju Lidera piše Željka Laslavić.

Pišemo i o još jednom klasičnom hrvatskom apsurdu - priči o biodizelu. Vlast najprije privuče poduzetnike u biznis poticajnim mjerama, a onda te poticaje nemilice smanjuje i na kraju ih prestane isplaćivati. Ministarstvo gospodarstva u žalbenom postupku ipak priznaje dug, ali još ga nije isplatilo, a Porezna uprava traži da se porezi plate odmah, piše Mladen Volarić.

U novom broju iz pera Kate Pranić možete čitati i o zadarskoj tvrtki Kraljevi vinogradi koja je dalmatinskim vinima pošip, crljenak i plavac mali osvojila i azijsko tržište. U sljedeću fazu razvoja – gradnju nove vinarije i kušaonice – nadaju se krenuti s pomoću sredstava iz fondova EU.

Alan Eder razgovarao je s glavnim kanadskim pregovaračem za sporazum s EU Steveom Verheulom koji otkriva kako njegova zemlja otvara europskim tvrtkama javnu nabavu na svim razinama.

Najjače platforme za mrežno financiranje zasad nisu dostupne hrvatskim državljanima, ali novac se može pozajmljivati i na njima, i to preko posrednika u SAD-u ili Velikoj Britaniji. Drugi su problem kamate, koje ovise o procjeni rizika. O P2P zajmovima piše Luka Fišić.

U bloku iz svijeta pišemo o problemima u eurozoni gdje nitko sa sigurnošću ne može isključiti kaos ako Grčka bude tiskala drahmu, kao i o Shawnu Carteru, poznatijem kao Jay Z, reperu s iznimnim smislom za biznis koji je pokrenuo glazbeni servis Tidal.

22. studeni 2024 13:42