Poslovna scena
StoryEditor

PR – Odnosi s javnošću

19. Studeni 2015.
Piše:
lider.media

Uz pregled ‘osobnih iskaznica’ agencija koje se bave odnosima s javnošću, Liderov specijal PR – Odnosi s javnošću donosi i sljedeće teme:

Nova kultura komuniciranja

Ljudi i algoritmi. Umjesto da im se pokore, potkopaju ih ili čak pokušaju istrijebiti, iskusni komunikatori i stručnjaci za odnose s javnostima ne samo da su se prilagodili disruptorima svih živih i neživih vrsta koji im zatrpavaju komunikacijske kanale, nego ih i sami potiču i stvaraju da bi prenijeli poruke na prava mjesta. Je li se promijenila kultura komuniciranja s poremećajima na komunikacijskim područjima koje donosi razvoj tehnologije, a i preslagivanje kadrova na domaćem tržištu odnosa s javnošću? Objašnjavamo zakonitosti uspješnog komuniciranja na multiplatformama.

Priče za izvoz

Lokalni talenti za globalno tržište. Kako domaće gospodarske i istraživačke snage uspješno predstaviti na globalnom tržištu? Savjetuju iskusni stručnjaci.

Lobiranja

Zalaganje za pravu stvar. Poslovni bonton trebao bi biti u malom prstu lobista koji zagovaraju interese pojedinih kompanija na međunarodnom tržištu, a zalažu se i za teme od općeg javnog, nacionalnog interesa. Potezima bi im trebala upravljati i etika. Kakva su iskustva hrvatskih lobista u promociji rješenja domaćih kompanija i ustanova izvan granica.

Digitalna horda

Mladi ometači. Držati prijatelje blizu, neprijatelje još bliže - staro je pravilo kojeg se i okorjela PR industrija drži dok joj digitalci pušu za vratom. Kakve kreativne potencijale digitalni naraštaj unosi u rad agencija, odjela korporativnih komunikacija i javnog sektora? Čija imena vrijedi zapamtiti i zašto ih pratiti?

Nagrade

Šibenska pobjeda. Najboljom PR kampanjom na svijetu u javnom sektoru koju je osmislila neka javna uprava proglašena je nedavno priča o Gradu Šibeniku - projekt ‘Hodajući kolegij’. Šibenčane je nagradila Međunarodna udruga za odnose s javnošću (IPRA) dodijelivši im uglednu nagradu Golden World Awards, a usporedno s Šibenikom slavilo je još 49 slavodobnika u ukupno 50 kategorija za izvrsnost u odnosima s javnošću. Za nadahnuće, predstavljamo ključne odlike pobjedničkih projekata odnosa s javnošću, bilo da su ih osmislile agencije, nevladine udruge, korporativni komunikatori ili javna uprava.

Interno komuniciranje

Iznutra za van. Da skladne unutarnje veze pomažu u vanjskom komunikacijskom ekosustavu dokazuju primjeri uspješnih kompanija koje se ne libe upotrebljavati igre, oblake pa i aplikacije koje zaposlenike pretvaraju u donositelje odluka da bi ojačali produktivnost, a onda, naravno, i zaradu. Odabrali smo neke naizgled nevjerojatno uspješne primjere internog komuniciranja.

Javni sektor

Moć glasnogovornika. Vreva na tržištu stručnjaka za komuniciranje obično se dodatno zahukta oko izbora. Mjerkaju se snage i šire špekulacije tko će uime koga pričati priče, koje će nove snage (često iz novinarskih krugova) uletjeti u komunikacijske uloge, razmatra kakva je sudbina glasnogovornika iz javnog, pa i korporativnog sektora, kojima se sa svakom potencijalnom promjenom vlasti ili Uprave trese stolac. Što kažu neki ugledni glasnogovornici? Kako zadržati profesionalni obraz dok se mijenja stanje na tržištu.  

Vodič do medijskih srdaca

Upute za pisanje priopćenja. Svatko danas zna napisati priopćenje, ali praksa pokazuje da se uz male trikove u njihovu pisanju lakše dopire do željene publike. Što savjetuju profesionalci? Vraćamo se temeljima stvaranja priopćenja za medije usput otkrivajući one koji su nas najviše zabavili, nasmijali, zgrozili ili, jednostavno, potaknuli na akciju.

Metrika

Alati za mjerenje učinka. Svako malo pojavi se novi alat koji bi mogao pomoći u mjerenju učinka zaduženih za odnose s javnošću u svim medijskim kanalima, uključujući, naravno, i društvene mreže, aplikacije, proširenu stvarnost. Koje su nove igračke za metriku prigrlile najmoćnije svjetske kompanije/agencije, a kako se mjeri učinak OSJ-a u Hrvata?

Proširenja

Izazovi ekstenzija&Co. Da je katkad najveći izazov ne pretjerati s informiranjem nisu se uvjerili samo oglašivači, nego i svi koji prenose personalizirane preporuke koje iskaču sa svim mogućih zaslona. Kakve interakcije s potrošačima nose takozvana proširenja na internetskim pretraživačima, a i širenje komunikacije u proširenu stvarnost?

Sponzoriranje

Priče pod pokroviteljstvom XYZ. Moda nativnog marketinga ujedinila je sveto trojstvo – medije, marketingaše i ‘piarovce’ u pokušaju poštenog prijenosa precizno odabranih informacija do ciljane publike. Dok sadržaji označeni s ‘promo’, ‘pod pokroviteljstvom…’, ‘sponzorirano’, ‘powered by…’ i sličnim dopiru do potrošača po svim medijskim platformama, u pozadini ostaju kreatori takvih kampanja. Događaju li se one u Hrvatskoj stihijski? Kako ‘arhitekti sponzorstava’ zamišljaju promociju po hrvatskim kanalima.

Anketa

Piarovac 24/7. Kako izleda tipičan dan šefova agencija za odnose s javnošću i komunikacijskih stručnjaka? Na primjerima iz svakodnevnice u anketi otkrivaju koje im je zadatke najteže obaviti, kojima se najviše raduju i zašto.

22. studeni 2024 13:02