[gallery columns="5" ids="220742,220743,220744,220745,220746"]
Nakon otprilike pet godina pripremanja počela je gradnja zabavnoga parka koji će investitora Mirnovec pirotehniku stajati 15 milijuna eura u prvoj fazi. Iako se na prvu čini neuobičajenom investicijom za tvrtku koja se smješta među 20 najvećih u svijetu u pirotehnici, direktor i vlasnik Franjo Koletić objasnio je Lideru zašto je, zapravo, riječ o logičnom širenju poslovanja, ali i zašto je uložio u tvornicu u Srbiji, koliko mu je država pomogla u poslovanju...
Pionirski pothvat u Biogradu trebao bi biti otvoren najkasnije do 1. svibnja sljedeće godine, imat će 25 atrakcija i tri tematske cjeline, s naglaskom, naravno, na pirotehnici.
• Kako ste došli na ideju zabavnog parka s obzirom na to da to nije prva asocijacija u bavljenju pirotehnikom? – To su srodne priče, oboje je industrija zabave, odnosno i jedni i drugi proizvodimo zabavu za ljude, s time da mi to činimo vatrometom, a u parku se ljudi zabavljaju na različite načine, vozeći se na spravama ili uživajući u raznim točkama i predstavama. Priča je jednaka, prodajemo zabavu.
• Među prvih ste 20 u svijetu u pirotehnici. Je li to vrhunac ili imate još neke ambicije? – Rekao bih da smo dosegnuli vrhunac u pirotehnici, bar kad je riječ o našim krajevima, iako ‘pucamo’ po cijelom svijetu. Postali smo suvlasnici tvrtke iz Srbije koja proizvodi pirotehniku, u tome sudjeluje nas šest tvrtki. To će biti najveća tvrtka za proizvodnju vatrometnih kutija u Europi. Za to smo se odlučili zato što imamo sve više problema s Kinezima, s prijevozom, zbog terorizma itd. Danas za tisuću dolara možete dobiti kontejner iz Kine, a mi ga plaćamo oko 12 tisuća.
• Ali kvaliteta je slabija? Ili...? – Pa i ne, Kinezi također proizvode solidnu robu, ali sad u Srbiji imamo jeftinijega radnika nego u Kini. Oni više ne rade ‘za šaku riže‘, sad imaju plaće malo manje od hrvatskog prosjeka, od 400 do 500 dolara; u Srbiji radnik stoji između 200 i 300 dolara. Općenito je Kina poskupjela, roba je prije bila više nego upola jeftinija nego danas, a prijevoz opasne robe skočio je od tri do četiri puta. Kina je sve skuplja, to je smišljena politika tamošnjih političara. Otvorili su se jeftinom radnom snagom dovoljno da pohvataju tehnologiju i investitore i kad su postali gospodarska sila, više nisu tako jeftini. Tvrtke koje su ondje radile zato imaju sve manju dobit.
Cijeli razgovor možete pročitati u novom broju Lidera.