Dva hrvatska proizvođača namještaja, Prostoria i Inkea, idućeg će tjedna izlagati na najvećem svjetskom sajmu namještaja IMM koji se održava u Kölnu. Obje su tvrtke ovogodišnje dobitnice Interior Innovation Award 2015, prestižne nagrade za dizajn koju dodjeljuje Njemačka udruga za dizajn. Tim je povodom, u organizaciji Hrvatskog klastera konkurentnosti drvno-prerađivačkog sektora i Agencije za investicije i konkurentnost, danas održana prigodna konferencija za novinare.
Kako je iznio Marijan Kavran, direktor Hrvatskog drvnog klastera, poboljšanje konkurentnosti hrvatskog namještaja na svjetskom tržištu dovelo je snažnog rasta izvoza namještaja u prošloj godini, osobito na tržište Njemačke, na koje je izvezeno oko 120 milijuna eura. Dio zasluga za to ima tvrtka Prostoria, čiji se predsjednik Uprave Tomislav Knezović pohvalio kako je njihov izvoz lani rastao preko sto posto, a isto toliki skok izvoza očekuju i u ovoj godini. Vrijednost Prostorijina izvoza tim je veća ukoliko se zna da njihova sofa u izvozu stoji 2.500 eura, jer, kako kaže Knezović, ‘ako smo kvalitetom i dizajnom jednako dobri kao Talijani i Skandinavci, ne moramo biti jeftiniji od njih‘.
Ozbiljnost Knezovićeve namjere da svake godine udvostručuje izvoz vidljiva je iz dva podatka. Prvo se nije libio promijeniti ime tvrtke iz Kvadra u Prostoria, kako se na svjetskom tržištu ne bi ‘tukao‘ s uglednom tvrtkom sličnog imena. Drugo, Prostoria je lani na nastupe na međunarodnim sajmovima i međunarodni marketing investirala pola milijuna eura, a manje neće ni ove godine. Nakon Kölna, gdje će samostalno izlagati na prostoru od 200 četvornih metara, Prostoria odmah odlazi na sajam u Pariz, potom u Stockholm, Milano te početkom jeseni u Zöürich.
Tvrtka Inkea nagradu je Njemačke udruge za dizajn osvojila za svoj inovativni proizvod pop-up kuhinje (što je, u stvari, jedan ormar koji zauzima 1,6 četvornih metara, a u kojem se nalaze sve kuhinjske funkcionalnosti). U Kolnu će Inkea prezentirati svoj novi brend pod nazivom ‘disconcept‘, s kojim, kako je rekla direktorica tvrtke Alenka Kostanjević Špiljarić, ‘ove godine ozbiljno krenuti na vanjska tržišta‘.