Potencijalnim novim poduzetnicima u HGK je predstavljen Jumpstart – isplativa poslovna ideja, franšiza za mini praonice LG Loundry Lounge.
Prednost franšiznog poslovanja u tome što primatelj franšize ne plaća ulaznu niti redovitu naknadu koja je uračunata u cijenu strojeva. Ključni čimbenici uspjeha su lokacija visoke gustoće naseljenosti, automatizacija s plaćanjem prilagođenim kovanicama ili novčanicama te ugodan i čist prostor.
- Početno ulaganje za samoposlužnu automatsku praonicu iznosi 20.000 eura, a za uslužnu praonicu s osobljem 12.000 eura što je u odnosu na druge poduzetničke projekte relativno malo, a povrat investicije može se očekivati već nakon 12 mjeseci, istaknuo je direktor tvrtke Bijeli Svijet Mario Martinek.
Primatelj franšize može računati na marketinšku i prodajnu potporu, dok je vizualni identitet praonica strogo definiran te je važno da se uređenje lokala radi po uputstvu davatelja franšize.
- Važna je i strategija oglašavanja i predviđanja učinkovitosti, a također i stjecanje navika klijenata za ponovnim dolaskom, zaključila je marketinška stručnjakinja Mihaela Pavlović naglasivši važnost istraživanja tržišta i preciznog određivanja ciljne skupine klijenata.
- To je bilo jednostavno i profitabilno ulaganje, povrat investicije se razvija po poslovnom planu i razmišljam o pokretanju još jedne praonice, rekao je vlasnik samoposlužno-uslužne praonice Cash&Peri iz Kaštel Starog Vicenco Tarabane.
Direktorica Sektora za trgovinu HGK Ema Culi objasnila je kako je Komora s obzirom na prepoznati potencijal za samozapošljavanje, kao i izvozno orijentirani potencijal franšiznog poslovanja, krajem prošle godine osnovala Zajednicu franšiznog poslovanja pri HGK te poručila poduzetnicima kako im Komora stoji na raspolaganju za svu potrebnu pomoć. Zajednica je strukovno organizirana s ciljem povezivanja članica odnosno okupljanja vodećih domaćih i stranih franšizera koji djeluju u RH, a kako bi se putem edukacija promovirao ovaj način poslovanja među hrvatskim tvrtkama te kako bi se značajno povećao udio domaćih franšiznih sistema u Hrvatskoj.
O potrebi poticanja razvoja ovog poslovnog modela, poručuju iz Komore, najviše govori činjenica da je u zemljama Europe udio domaćih franšiza oko 50%, dok je u Hrvatskoj taj udio vrlo nizak i iznosi oko 12%. Prema podacima Hrvatske udruge za franšizno poslovanje u Hrvatskoj trenutno posluje oko 170 franšiznih sistema s oko 16500 zaposlenih, na oko 950 franšiznih lokacija.
Inače, prve praonice franšize LG Laundry Lounge otvorene su 2011. godine u New Yorku, a od prošle godine, dvije su franšizne jedinice u Zagrebu i Zadru. Praonice poput ove franšize mogu postati mjesto druženja jer u njima postoji internet, televizor, aparati za kavu, kutak za djecu pa se odlazak u praonicu ne smatra opterećenjem, već mjestom gdje se može ugodno provesti slobodno vrijeme.