Aktualno
StoryEditor

U Japanu krenula automatizacija ‘bijelih ovratnika‘

03. Siječanj 2017.
Piše:
Ivana Tarnaj

Generalna je predodžba kako su ljude, u radnim procesima, zamijenili roboti poput onih na proizvodnoj traci kakve automobilske tvrtke ili je NKV radnika zamijenio automat, primjerice, na ulazima u tvrtke. Međutim, u Japanu zbog umjetne inteligencije poslove gube i radnici visoke stručne spreme, takozvani ‘‘bijeli ovratnici‘‘.

Fukoku Mutual Life Insurance japanska je osiguravajuća kuća koja je otpustila 34 agenata za naplatu osiguranja te ih zamijenila s IBM Watson Explorerom.

Počevši od prvog ovog mjeseca, svu medicinsku i ostalu relevantnu dokumentaciju skenirat će ova umjetna inteligencija kako bi odredila koliko točno novca klijentima mora isplatiti osiguravajuća kuća. Tako će kompjutori fakturirati podatke o nastaloj ozlijedi ili bolesti klijenata, administrirati i ažurirati podatke o povijesti bolesti.

Automatizacija analitike

- Automatizacija analitike pomoći će preostalim zaposlenicima da isplate budu brže i učinkovitije - stoji u priopćenju osiguravajuće kuće. Instaliranje umjetne inteligencije kojom se zamjenjuje administrativni, visokoobrazovani radnici koštala je vrtoglavih 1,7 milijuna dolara. Za održavanje sustava godišnje će se izdvajati preko 128 tisuća dolara. Međutim, IBM-ov sustav analitike znatno je jeftiniji od radne snage. U ovom slučaju "kompjutor" je, u odnosu na plaće radnika, jeftiniji čak 1,1 milijun dolara. U Fukoku Mutual Life očekuju da će im se investicija isplatiti u roku od dvije godine.

>>>Milijarder Dalio razvija AI koji će preuzeti upravljanje najvećim hedge fondom svijeta

Osim uštede na plaćama, u Fukoku su uvjereni kako će se produktivnost podignuti za 35 posto. Na uporabu ovog sustava kompanija se odlučila nakon što je testirala srodnu tehnologiju, koja je analizirala glas klijenata. Žalbe klijenata su snimane, ton i naglasci riječi analizirani, konvertirani u tekst, nakon čega je softver vršio procjenu koliko je izgovorenih riječi pozitivnog, a koliko, negativnog značenja. Slične programe, kojima se procjenjuje raspoloženje korisnika,  upotrebljavaju i  brojne tvrtke u SAD-u. Cilj je izbjeći frustraciju korisnika s automatiziranim "operaterima".

Na sličnom je tragu i jedna startup kompanija u Izraelu. Tvrtka Lemonade prikupila je 60 milijuna dolara kako bi realizirala ideju da zamijeni brokere, te da se papirologijom sa burze bave isključivo kompjutori, piše Quartz.

>>>Europa preuzela vodeću ulogu u razvoju umjetne inteligencije, strojnog učenja

22. studeni 2024 15:05