Odabir imena tvrtke i/ili brenda jedna je od prvih i važnih poslovnih odluka, ako ne i najvažnija, svakog osnivača na početku njegova poduzetničkoga puta koja neminovno određuje smjer poslovanja, a u nekim specifičnim slučajevima može utjecati i na njegov (ne)uspjeh. Kako su pojedini hrvatski poduzetnici odabrali imena za svoje tvrtke i brendove, koje pravne aspekte treba imati u vidu pri registraciji tvrtke i imena, koja su imena u današnje digitalno doba ‘in‘ te što kada dođe vrijeme za preimenovanje i rebranding? Odgovore kako smisliti dobro ime za biznis donosimo u novom Lideru.
Bez obzira na visoke cijene, veliku popunjenost ove su turističke sezone bilježili objekti u koje se kontinuirano ulaže, pogotovo oni visoke kategorije. Pobjednici ove sezone su hoteli i kampovi s najskupljim smještajem. Poluprazni su ostali komercijalani objekti za kratkoročni najam koji pokušavaju postići cijene koje tržište očito ne prihvaća.
Mali su izgledi da bi se prvi čovjek izvršne vlasti usudio upustiti u čišćenje ‘Augijevih štala‘. Za ozbiljno uređivanje institucija Plenković bi morao rušiti sustav koji se stvarao trideset godina. U kojem ključne uloge na svim razinama drže članovi stranke čiji je predsjednik. Klasičan primjer ‘kvake 22‘, piše Miodrag Šajatović, glavni urednik Lidera, u ‘Ekonomalijama‘.
Strani investitori u obnovljive izvore energije gube strpljenje i počinju odlaziti iz Hrvatske, kaže Zdeslav Matić, poduzetnik i stručnjak za energetiku. Nedavno je francuski Neoen zatvorio vrata prodavši projekte u Hrvatskoj Norvežanima. Matić očekuje da će i jedna velika austrijska tvrtka otići do kraja godine, a više njih počet će se povlačiti jer nitko više ne razumije zašto treba godinama čekati nekakav banalan dokument kao što je HERA-ina odluka o troškovima priključka na mrežu.
U novom Lideru donosimo i priču o strancima na najvišim korporacijskim pozicijama u Hrvatskoj, koji, očekivano, najviše primjedbi imaju na sporost i kompliciranost hrvatske birokracije, predstavljamo tvrtku Gauss poduzetnika Ivana Lozančića, koja je nedavno preuzela osječku gimnaziju Gaudeamus, te otkrivamo kako to da se u Hrvatskoj prodaje tako malo kineskih električnih automobila.
Uz novi broj Lidera stiže i poseban prilog Ljetni trend.