Možda vam ime Victus grupa ne zvuči poznato, ali sigurno su vam poznati njezini brendovi: lanac kafića Leggiero, restorani Batak, slastičarnice Torterie Macaron, ‘fast food‘ restorani Čušpajz & Faširanac, WokMe, Mex, Pasta Fasta i Foodie Daily restaurant te lanac trgovina muške odjeće Galileo. Možda vam imena Igor Smola i Slaven Stojić i zvuče poznato, ali, osim ako njihove poduzetničke pothvate baš pomno ne pratite, vjerojatno ne znate tko su oni te da su razvili poslovno carstvo koje je prošle godine ostvarilo prihod od oko 400 milijuna kuna.
Victus grupa trenutačno zapošljava 1150 ljudi uz tendenciju rasta. Iz godine u godinu rastu i prihodi. Prošle godine prihodi grupe iznosili su više od 392 milijuna kuna, što ih svrstava u velike poduzetnike. Usporedbe radi, još 2015. prihodi su iznosili 194,5 milijuna kuna, što znači da su u posljednje tri godine udvostručeni. U svom portfelju imaju čak devet brendova, modni brend Galileo s 51 prodajnim mjestom u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji i Slovačkoj, restoranski segment poslovanja koji uključuje deset grill restorana Batak i ‘fast food‘ poslovanje s 38 ‘fast food‘ jedinica u trgovačkim centrima (Mex, WokMe, Pasta Fasta, Foodie Daily, Čušpajz & Faširanac), lanac caffe barova s 23 Leggiero bara te 11 slastičarnica Torterie Macaron.
[caption id="attachment_373322" align="aligncenter" width="750"] Prihodi Victus grupe[/caption]
Premda bismo očekivali da u grupi koja se primarno bavi ugostiteljstvom najveći udio drži taj segment, brend muške poslovne mode Galileo, inače njihov prvi poslovni projekt, donosi daleko najviše prihoda. Prošle je godine Victus samo putem Galilea ostvario gotovo 175,5 milijuna kuna prihoda, 25 posto više nego godinu prije.
[caption id="attachment_373320" align="aligncenter" width="750"] Udio brendova u ukupnom prihodu Victus grupe[/caption]
Najveći rast pak bilježe najmlađi brendovi – Torterie Macaron koje su rasle po stopi od čak 72 posto i restorani Batak koji su rasli 63 posto. Leggiero ima stabilnu stopu rasta prihoda od oko 25 posto na godinu, a 20-ak posto rastu prihodi ‘fast food‘ restorana pod zajedničkim nazivnikom tvrtke Avenija.
– Ovako brz rast svih članica grupe ne bi bio moguć bez financijskoga kreditiranja banaka i reinvestiranja cjelokupne dobiti – naglašavaju u grupi.
Današnji isključivi vlasnici Victus grupe Igor Smola i Slaven Stojić svoj poduzetnički put započeli su još tijekom studiranja, vodeći programe noćnih klubova. Nakon završetka fakulteta, vođeni željom za upijanjem poduzetničke kulture uspješnih korporacija, zaposlili su se u Konzumu te Erste banci, ali već prve godine rada u korporacijama shvatili su da je poduzetništvo njihov poslovni put. Tako 2001. ulaze u poduzetnički rizik s dvoje partnera, Ivanom Bušljetom i Ozrenom Brunovićem, te unajmljuju klubove Gjuro2 i Papaya u Zagrebu, a zatim i otvaraju Papaya klub na Zrću.
[caption id="attachment_373321" align="aligncenter" width="476"] Rast prihoda u Victus grupi[/caption]
Kako su težili dnevnom biznisu, potkraj 2002. otvorili su prvu trgovinu muške mode Galileo. U počecima Galileo je nudio isključivo ekskluzivne međunarodne brendove. No s vremenom su tu poslovnu paradigmu promijenili i pokrenuli svoju liniju odjeće za poslovne muškarce. Danas je to najveći brend i maloprodajni lanac muške mode u hrvatskom vlasništvu s 51 prodajnim mjestom monobrenda u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji i Slovačkoj te najveća modna kuća u regiji.
Inditexov model
– Primijenjen je poslovni model Inditex u obliku samostalnog upravljanja poslovnim procesima, vlastitog dizajna i organiziranja proizvodnje, kontrole kvalitete, distribucije i plasmana na tržište. Proizvodnja je pozicionirana od Portugala, Italije, Turske, Makedonije, BiH, Hrvatske do dalekoistočnih zemalja – naglašavaju vlasnici i dodaju da je nakon postignutog uspjeha u Hrvatskoj širenje na nova tržišta bio daljnji korak. Na tržište će uskoro izaći i s podbrendom Galileo Selection u novim trgovinama u svim većim gradovima.
U sljedeće dvije godine plan je Galilea kao najzrelije članice Victus grupe daljnje širenje maloprodaje na području Srbije, a u Sloveniji, uz postojećih osam, u planu su još tri nova prodajna mjesta te zauzimanje pozicije tržišnog lidera u te dvije zemlje. Također se intenzivno analiziraju i razmatraju kao potencijalna tržišta za širenje maloprodajnog lanca Rumunjska i Bugarska.
Cijeli tekst pročitajte u novom broju Lidera, dostupnom i digitalno.