Liderova TMT konferencija završena je okruglim stolom na kojem je bilo riječi o glavnim novim tehnologijama i njihovoj primjeni u praksi.
Na okruglom stolu sudjelovali su Ivan Čulo, predsjednik Uprave Hrvatska pošta, Mladen Fogec, predsjednik Uprave Siemens, Mladen Pejković, Atlantic Grupa, Slavko Vidović, direktor Infodoma, i Mario Žižek, Addiko koji su govorili o digitalnoj transformaciji u kompanijama koje predstavljaju.
>>>Počela je konferencija TMT Trendovi u 2018. u organizaciji PWC-a i poslovnog tjednika Lider
Vidović je istaknuo da se treba usmjeriti na to da proces tranformacije postane stalan, a ključnim pitanjem smatra promjene ponašanja kupaca koje oni koji se bave tehnologijom, kao i kompanije, moraju prepoznati i prema tome se orijentirati.
- Treba razlikovati tehnologije koje su prošle od najnovijih jer je stigla 4. industrijska revolucija; roboti, umjetna inteligencija, dronovi i u tom pravcu se treba orijentirati. U proces digitalne transformacije moraju se sinergijski uključiti svi - i kompanije i država, rekao je Vidović.
Žižek je govorio o utjecaju nove tehnologije na bankarstvo što se ogleda u dostupnosti usluga te važnosti istraživanja ponašanja potrošača.
- Digitalne tehnologije omogućuju efikasnost, lakoću komuniciranja i dostupnost 24/7 te mogu zadovoljiti potrebe klijenta na efikasniji i jeftiniji način. Nastojimo unutar regulatornog okvira za klijenta osigurati dostupnost naših usluga i uveli smo sustav koji daje klijentu izbor kako će pristupiti banci. Nedavno smo otvorili i prvu digitalnu poslovnicu u Hrvatskoj u Zagrebu gdje klijenti sami mogu podnijeti zahtjev i podići novac što je dosad bilo nepoznato na hrvatskom bankarskom tržištu, istakno je Žižek.
I Hrvatska pošta prolazi kroz fazu digitalne transformacije, a Čulo ističe da je prednost te državne tvrtke posjedovanje velike baze podataka te da je u tijeku izrada novih poslovnih modela koje će ponuditi tržištu. No kad se radi o dronovima kao dostavljačima, Čulo nije optimist i smatra da u tom poslu nije u potpunosti uspjela ni velika tehnološka tvrtka Amazon, kao ni pilot-projekti njemačke i švicarske pošte.
>>>Gordana Kovačević: Korisnici žele 5G, tehnologiju kojom mogu upravljati pogledom i mimikom
Prema stavu Atlantic Grupe nije jednostavno digitalno transformirati veliku konpaniju koja posluje u nekoliko država.
- Tim tranformacijama u cijeloj grupi moramo upravljati iz Zagreba jer digitalna tranformacija dovodi u pitanje centralizirano upravljanje. Ako svaka naša kompanijama u svim zemljama gdje poslujemo napravi sama digitalizaciju, izgubit ćemo sinergiju. Nemamo kapaciteta istovremeno pokrenuti veliku transformaciju zbog čega ćemo je raditi u dvije faze, istaknuo je Pejković.
Za razliku od ostalih kompanija inovativno tehnološki Siemens je već u 4. industrijskoj revoluciji. Fogec je istaknuo da transformacija u toj tvrtki ide u dva kanala od kojih je jedan digitalna transformacija Siemensovih djelatnika potrebna da bi mogli tehnologiju koju rade prezentirati krajnjim korisnicima i pokazati benefite.
- Ništa se u Siemensu u Hrvatskoj ne radi ni manje ni više nego što se radi u cijelom Siemensu u svijetu. Nemamo više telefonskih linija, Siemens ima svoju internet platformu za komunikaciju. Osim što tržištu možemo ponuditi nešto novo, moramo ga i educirati kako bi korisnici shvatili što dobivaju. Morate naći partnere na tržištu, industriju koja želi biti inovativna i digitalizirati se, te vidjeti koji je benefit od toga. Radi se o intelektualnom vlasništvu i znanju u nekom softveru za digitalnu transformaciju, za koji nitko u trenutku kad ga plaća ne zna što što će dobiti njegovim korištenjem. Zbog toga se mora educirati tržište, kaže Fogec ističući da za digitalnu transformaciju treba imati i uvjete. Ne može se, primjerice napraviti e-upravu ako svaki hrvatski građanin nema e-mail adresu i super brzi internet.