Hrvatski gradovi moraju ispuniti određene kriterije da bi ih se prozvalo pametnim turističkim odredištima. Pametna turistička odredišta zahtijevaju pametna rješenja. U zagrebačkoj Gradskoj upravi već dugi niz godina rade na integraciji smart rješenja u upravljanju i planiranju daljnjeg razvoja grada. Kao potvrdu njihovih napora, 2011. godine Grad Zagreb bio je finalist nagrade za Europski tjedan mobilnosti, a 2013. godine ju je osvojio u kategoriji planiranja i implementacije trajnih mjera usmjerenih ka smanjenju zagađenja uzrokovanog prometom motornih vozila, promoviranja alternativnih i održivih oblika kretanja, uklanjanja barijera i omogućavanja održive mobilnosti osoba s invaliditetom.
>>>5G tehnologija i pametni gradovi: Prvi pogled na budućnost
- Trenutno radimo na donošenju Smart City strategije koja bi trebala biti usvojena do lipnja 2018. godine. Strategija će sadržavati šest strateških područja (Razvoj digitalne infrastrukture, Učinkovita, transparentna i pametna gradska uprava, Pametno upravljanje energijom, Obrazovanje, Gospodarstvo – pametna rješenja za tvrtke i Održiva urbana mobilnost) i 27 prioritetnih mjera, odgovorili su iz Ureda gradonačelnika Grada Zagreba te napomenuli da je s obzirom na nužnost pristupa internetu radi korištenja aplikacija koje turisti svakodnevno upotrebljavaju, cijelo gradsko središte, kao i vozila javnog prijevoza, pokriveno besplatnim WiFi signalom.
Naglasili su kako su svjesni činjenice da današnji gost prilikom odabira smještaja u destinaciji koju su odlučili posjetiti vrlo često kao filter uključuje WiFi, tako da u smještaju očekuje ne samo WiFi signal, nego i povećanu brzinu te maksimalno skraćen postupak spajanja na internet. Dodali su i da osim interneta, smještajni objekti mogu biti opremljeni pametnim kućanskim aparatima, karticama umjesto ključeva radi maksimiziranja uštede energije.
>>>Sve više turista izbjegava posredništvo
- Velik broj današnjih privatnih iznajmljivača shvatio je da nisu samo iznajmljivači, već da su domaćini, a upravo njihovo gostoprimstvo postalo je prepoznatljivo u svijetu. Uz svu modernu tehnologiju, gosta uvijek i ponovno oduševljava ljubaznost osoblja, usluga koja je prilagođena samo njemu kao i poseban doživljaj lokacije i destinacije kroz emociju i novo iskustvo. Da bi dodatno obogatili iskustvo turista i bolje se pozicionirali na tržištu, iznajmljivači bi trebali sve više zauzimati ulogu domaćina te nuditi dodatne sadržaje kao što su bicikli ili prijevoz od i do zračne luke, rekli su nam iz zagrebačke Gradske uprave.