Aktualno
StoryEditor

Zahvaljujući međunarodnom poslovanju DHL-a, grupacija Deutsche Post DHL zaključila je 2022. s novim rekordom

21. Ožujak 2023.
DHL zgrada

Grupacija Deutsche Post DHL, vodeće globalno logističko poduzeće, ponovno bilježi profitabilni rast u prošloj financijskoj godini. S prihodom od 94,4 milijarde eura, Grupacija je za 15,5 posto premašila rekord iz prethodne godine. Skok prihoda u cijelosti proizlazi iz uspješnosti međunarodnog poslovanja poslovnih jedinica DHL-a, unatoč činjenici da se rast globalne i e-trgovine očekivano normalizirao 2022. i usporio u posljednjem tromjesečju. Posljedično, količine isporuka bile su malo ispod rekordne vrijednosti svih vremena iz 2021. Zahvaljujući fleksibilnoj organizaciji, Grupacija je unatoč tome uspjela nastaviti učinkovito koristiti svoje globalne mreže tijekom cijele godine. Nadalje, poduzeće je imalo koristi od sve veće potražnje za otpornim opskrbnim lancima u ugovornoj logistici i, posebno u prvoj polovici godine, od visokih vozarina u otpremništvu. Sve u svemu, Grupacija Deutsche Post DHL postigla je novi rekord s operativnom dobiti (EBIT) od 8,4 milijarde eura (2021.: 8 milijardi eura). Ključni pokretač bio je pozitivan rast zarade poslovnih jedinica DHL-a koje posluju na međunarodnoj razini i koje su ostvarile EBIT od oko 7,6 milijardi eura (2021.: 6,6 milijardi eura). S 1,3 milijarde eura, EBIT poslovne jedinice Post & Parcel Germany smanjen je za oko 500 milijuna eura u usporedbi s rezultatom ostvarenim u prethodnoj godini. EBIT marža na razini Grupacije iznosila je 8,9 posto (2021.: 9,8 posto).

- Pokazali smo otpornost i inovativnu sposobnost u izazovnom okruženju. Naši ciljevi i strategija ostaju isti. Još jednom, zahvaljujemo našim zaposlenicima na njihovoj iznimnoj predanosti u godini punoj izazova -  rekao je Frank Appel, izvršni direktor Grupacije Deutsche Post DHL.

Ulaganja Grupacije veća nego ikad prije te premašuju smjernice slobodnog novčanog toka

Prošle je godine Grupacija Deutsche Post DHL uložila rekordnu svotu od 4,1 milijardu eura (2021.: 3,9 milijardi eura) kako u operativno poslovanje tako i u digitalizaciju i održivost. Grupacija bilježi napredak kada govorimo o širenju njezine flote električnih vozila, koja je za 7.000 vozila porasla na više od 29.000 e-vozila diljem svijeta. Napravljena su daljnja ulaganja u modernizaciju zrakoplovne flote poslovnih jedinica Express i izgradnju novih CO2 neutralnih dostavnih centara u Njemačkoj. Također se ulagalo u sortirne kapacitete i rješenja za rastuće poslovanje e-trgovine. Došlo je do povećanja učinkovitosti zbog ulaganja u dodatna rješenja automatizacije.

Isključujući akvizicije, slobodni novčani tok dosegao je novu najveću razinu svih vremena u iznosu od 4,6 milijardi eura (2021.: 4,1 milijarda eura). Time je slobodni novčani tok premašio najnovija očekivanja od  4,2 milijarde eura kao smjernice prvobitno dane u ožujku 2022. za oko 1 milijardu eura. Slobodni novčani tok uključujući akvizicije i prodaje iznosio je 3,1 milijardu eura. Plaćanja za akvizicije i prodaje u ukupnom iznosu od 1,5 milijardi eura (2021.: 0 milijardi eura) prvenstveno su bila usmjerena na akviziciju Hillebranda, stručnjaka za prekooceanski teretni promet, čije su podružnice bile neprimjetno integrirane u DHL Global Forwarding, poslovnu jedinicu za teretni promet.

Iznimno dobar rezultat očituje se i u većoj neto dobiti. Grupacija Deutsche Post DHL povećala je neto dobit nakon nekontrolirajućih interesa na 5,4 milijarde eura (2021.: 5,1 milijarda eura). Osnovna zarada po dionici tako je iznosila 4,41 euro (2021.: 4,10 eura).

Povećan prijedlog dividende; proširen program otkupa dionica

U kontekstu pozitivnog razvoja dobiti, upravni i nadzorni odbor predložit će dioničarima na godišnjoj skupštini 4. svibnja 2023. povećanje dividende na 1,85 eura po dionici (2022.: 1,80 eura po dionici). Uz odobrenje dioničara, Grupacija bi tako isplatila ukupan iznos od 2,2 milijarde eura. Na temelju prijedloga dividende, omjer isplate iznosio bi 41 posto, a bio bi unutar ciljanog raspona od 40 do 60 posto.

Postojeći program otkupa dionica od 2022. do 2024. povećat će se za 1 milijardu eura. Ukupni obujam sada iznosi 3 milijarde eura. I dalje se program planira zaključiti do kraja 2024.

- S ključnim poboljšanjem zarade posljednjih godina, svoju smo financijsku snagu podigli na puno veću razinu. Ovom se ojačanom polaznom točkom osigurava financijski prostor za nastavak ulaganja u našu osnovnu djelatnost i pozicioniranje našeg poduzeća kao atraktivne investicije -  izjavila je financijska direktorica Melanie Kreis.

Smjernice: Grupacija očekuje daljnji rast u srednjoročnom razdoblju

- U kontekstu stalne neizvjesnosti o tijeku gospodarskog oporavka, smjernice Grupacije za EBIT za 2023. sadrže tri scenarija i kreću se od 6 do 7 milijardi EUR:

- U povoljnom slučaju oporavka koji započne sredinom godine (oporavak u obliku slova V), Grupacija očekuje EBIT od oko 7milijardi eura.

- U slučaju oporavka koji počinje bliže kraju godine (oporavak u obliku slova U), Grupacija predviđa EBIT od oko 6,5 milijardi eura.

- U najmanje povoljnom slučaju bez značajnijeg oporavka u 2023. (oporavak u obliku slova L), Grupacija predviđa EBIT od oko 6 milijardi eura.

- Budući da slabi makroekonomski rast utječe na naše izglede za ostvarenje željenog EBIT-a,  u prvoj polovici 2023. ponašamo se razborito i usredotočujemo se na naše upravljanje prinosima i troškovima - kaže glavna financijska direktorica Melanie Kreis.

Za 2023. poduzeće predviđa bruto kapitalne izdatke u rasponu od 3,4 milijarde eura do 3,9 milijardi eura i predviđa slobodni novčani tok od oko 3 milijarde eura neovisno o makroekonomskim scenarijima. Ulaganja su i dalje usmjerena na organski rast, jačanje globalnih mreža i širenje asortimana klimatski prihvatljivih prijevoznih rješenja.

Predstavljanjem svog godišnjeg izvješća, Grupacija Deutsche Post DHL opet je izdala srednjoročne smjernice. Grupacija očekuje rast EBIT-a u odnosu na 2023. Ciljani EBIT za 2025. iznosi više od 8 milijardi eura. Grupacija predviđa generiranje kumulativnog slobodnog novčanog toka od 9 do 11 milijardi eura u razdoblju od 2023. do 2025. U istom razdoblju, poduzeće predviđa kumulativne kapitalne izdatke (capex) u iznosu između 10 i 12 milijardi eura.

Održivost (ESG): Grupacija je postigla sve svoje nefinancijske ciljeve

Uz financijske ciljeve, Grupacija Deutsche Post DHL slijedi jasne, mjerljive ciljeve u području zaštite okoliša (Okoliš), društvenih pitanja (Društvo) i odgovornog korporativnog upravljanja (Upravljanje) kao dio svoje Strategije za 2025. Cilj je da sve emisije koje proizlaze iz logistike iznose manje od 29 milijuna metričkih tona CO2e do 2030. pridržavajući se inicijative znanstveno utemeljenih ciljeva. Zbog manjih količina, predmetne su emisije 2022. pale na 36,5 milijuna metričkih tona CO2e (2021.: 39,4 milijuna metričkih tona CO2e), čemu su pridonijele ciljane mjere dekarbonizacije, koje su dio kompenzacijski relevantnih nefinancijskih pokazatelja:

Okoliš: Na temelju ciljanih mjera, Grupacija je ostvarila uštede od oko 1 milijuna metričkih tona CO2e kako je planirano. Za nadolazeću financijsku godinu, poduzeće si je postavilo cilj uštedjeti oko 1,3 milijuna metričkih tona CO2e na temelju mjera aktivne dekarbonizacije.

Društvo: S 83 posto (2021.: 84 posto), angažiranost zaposlenika bila je gotovo jednaka prethodnoj godini i premašila je ciljanu vrijednost od preko 80 posto. Cilj za fiskalnu 2023. ostaje nepromijenjen te nadilazi 80 posto.

Upravljanje: Udio važećih certifikata o obuci relevantnih za usklađenost u srednjem i višem menadžmentu dosegao je 98 posto (2021.: 96 posto) i premašio je cilj za 2022. (97 posto).

Napredak je također vidljiv kada govorimo i o drugim nefinancijskim ključnim pokazateljima uspješnosti: stopa učestalosti ozljeda na radu (broj nesreća na 200 000 radnih sati) pala je na 3,4 (2021.: 3,9). Grupacija je stoga na dobrom putu da postigne ciljano smanjenje od manje od 3,1 do 2025.

Kako bi ojačala raznolikost i uključenost, upravni je odbor uključio teme jednakosti i pripadnosti u obuku o upravljanju raznolikošću. Udio žena u srednjem i višem menadžmentu porastao je na 26,3 posto (2021.: 25,1 posto). Grupacija nastavlja s ciljem povećanja ovog udjela na najmanje 30 posto do 2025. Daljnji rast na 27,7 posto planiran je za 2023.

2022. upravni i nadzorni odbor odlučili su uključiti dodatni nefinancijski ključni pokazatelj uspješnosti: neovisna vanjska ocjena kibernetičke sigurnosti sada nadopunjuje portfelj nefinancijskih pokazatelja uspješnosti. Vanjska ocjena kibernetičke sigurnosti trebala bi iznositi barem 710 od 900 u 2023. Ovaj će pokazatelj postati relevantan za naknade upravnom odboru Grupacije u 2023., zamjenjujući udio važećih certifikata o obuci o usklađenosti u srednjem i višem menadžmentu korišten 2022.

Zarada potaknuta međunarodnim logističkim poslovanjem poslovnih jedinica DHL-a

DHL Express: Prihodi su porasli na 27,6 milijardi eura (2021.: 24,2 milijarde eura), a mjere koje se odnose na cijene, tečajne učinke i povećane dodatke na gorivo bile su pokretači ovakvog razvoja. Povećanje prosječne težine po pošiljci također je imalo pozitivan utjecaj na razvoj prihoda, dok je rast prihoda usporen padom količine međunarodnih vremenski definiranih pošiljki (TDI). Ipak, mrežni su kapaciteti tijekom godine bili učinkovito iskorišteni zahvaljujući visokom stupnju fleksibilnosti. EBIT je smanjen za 4,6 posto na godišnjoj razini te iznosi 4 milijarde eura. Tome su uglavnom pridonijeli viši troškovi i negativni učinci tečaja. Profitabilnost je ostala na visokoj razini s EBIT maržom od 14,6 posto (2021.: 17,4 posto).

19. travanj 2024 03:47