HDS ZAMP je za raspodjelu svojim članovima osigurao 90,4 milijuna kuna autorskih naknada što je za 2,5% više nego u prethodnoj, 2016. godini, stoji u njihovom poslovnom izvješću. Ovaj iznos podijelite će se među više od 110 tisuća domaćih i stranih autora i nositelja prava kojima HDS ZAMP prosljeđuje zarađene autorske naknade.
Ovo je peta godina zaredom kako se nastavlja trend povećavanja iznosa prikupljenih autorskih honorara kao i smanjenje troškova poslovanja.
HDS ZAMP objavio je i da se uspješno drže i Odluke društva o visini troškova prema kojoj troškovi zaštite moraju padati pa su pali i u 2017. godini, na razinu od 22,27% što je za 0,68% niže u odnosu na prethodnu godinu. Uz odbitke za troškove poslovanja i sredstva odvojena za socijalno-kulturne namjene, u prošloj je godini na ime autorskih naknada ukupno prikupljeno 127,2 milijuna kuna.
>>>ZAMP o odbijanju direktive o autorskim pravima: Propuštena prilika za uređenje interneta
Služba je tijekom prošle godine obradila izvedbe 243.906 glazbenih djela koja su ukupno izvedena više od 8 milijuna puta. Za ilustraciju, trebalo bi 46 godina za poslušati sve izvedbe koje je ZAMP evidentirao i obradio podatke o nositeljima prava. Također, primjetna je i značajna aktivnost autora, redovnih i pridruženih članova HDS-a, koji su putem online usluge „Moj profil“ na webu zamp.hr u prosjeku prijavljivali po 17 novih pjesama dnevno.
Čak 89,50% ukupno prikupljenog iznosa čine, kao i obično, prava javnog priopćavanja glazbe (tzv. „mala prava“). Kao posljedica pojačanog angažmana u radu na kvaliteti suradnje s korisnicima, nastavljen je uzlazni trend dostave prijava glazbenih priredbi i dostave popisa izvedenih djela. Službi je dostavljeno 15% više prijava i popisa izvedenih djela u odnosu na isti opseg zaduženja u 2016. godinu.
Prihodi iz inozemstva također su zabilježili manji porast u odnosu na prethodnu godinu (0,62%) te čine oko 6% ukupnog iznosa. Hrvatske autore najviše se emitiralo u Sloveniji, zatim u Srbiji i Mađarskoj, a slijede ih Ujedinjeno Kraljevstvo i Švicarska kao zemlje u kojima je najzastupljenija domaća glazba.
Novost u digitalnom okruženju je izravno licenciranje hrvatskog repertoara online glazbenim servisima (YouTube, Google Play i Deezer) u 40 zemalja zbog čega su prihodi s nekih servisa čak udvostručeni. No, prihodi od digitalnog korištenja glazbe još imaju prostora za povećanje, a jedan od osnovnih ciljeva Službe je borba za promjenu tog stanja u legislativi i poslovnoj praksi Hrvatske i EU.
Boris Đurđević i Predrag Martinjak nova su autorska imena među 10 najuspješnijih domaćih autora u prošloj godini – ostatak liste čine, abecednim redom imena navedeni, Ante Pecotić, Husein Hasanefendić Hus, Miro Buljan, Miroslav Škoro, Neno Belan, Tonči Huljić, Vjekoslava Huljić i Zlatan Stipišić Gibonni.
Na popisu inozemnih autora za koje je HDS ZAMP prikupio najviše naknada na hrvatskom teritoriju prošle godine čine dobro poznati „teškaši“ iz zlatnog doba rocka, ali i neka nova, zanimljiva imena. Tih velikih 10 su, ponovno abecednim redom imena: Adelmo Fornaciari Zucchero, Andre Rieu, David Bowie, Diane Eve Warren, Ed Sheeran, George Michael, Sting, Max Martin, Michael Jackson i Paul McCartney.
Najemitiranija domaća pjesma u u 2017. bio je pobjednički duet sa Zagrebačkog festivala, „Sve u meni se budi“, autora Ante Pecotića, u izvedbi Kedže i Zsa Zse. Slijedi ih Mia Dimšić sa čak dvije pjesme, „Bezimeni“ i „Život nije siv“, zatim Detour sa „Zaljubila sam se“ i „Reno 4“ Mile Kekina. Dvije pjesme u top 10 najemitiranijih ima i Nina Badrić: „Dani i godine“ i „Vrati me“, a njihov koautor, Predrag Martinjak, zastupljen je i s dvije pjesme u Massimovoj izvedbi: „1000 ljudi“ i „Neka ti plove brodovi“. Među najemitiranijima je i pjesma Parnog Valjka „Opet se smijem“ koju, naravno, autorski potpisuje Husein Hasanefendić Hus.
Listu najemitiranijih pjesama inozemnih autora otvara „Shape of You“ Eda Sheerana, zatim „Something Just Like This“ Chainsmokersa i
Cjelovito godišnje izvješće možete pogledati ovdje.