Kao jedina istočnoeuropska tvrtka Altpro ovog tjedna sudjeluje na sajmu opreme za željeznice u Maleziji na kojem predstavlja svoje signalno-sigurnosne uređaje. Direktor Zvonimir Viduka kaže da se u Maleziji već osjeća kao kod kuće.
Koji su bili najveći izazovi s kojima ste se suočavali u poslovanju?
– Altpro je osnovan 1994. Krenuli smo od nule i već 1997. počeli izvoziti u BiH i Austriju. Kao glavni poslovni cilj 2003. postavili smo izvoz proizvoda, s time da smo se opredijelili za razvoj dviju tržišnih niša signalno-sigurnosnih uređaja. Naša glavna strategija bile su inovativnost proizvoda i brza komercijalizacija vlastitih inovacija.
Usmjerenost na specijalne niše sigurnosnih uređaja za željeznicu osigurala nam je mjesto na svjetskom tržištu. Danas imamo globalne partnere i prodajnu mrežu u gotovo pedeset zemalja svijeta. Godinama smo se suočavali s nizom izazova, uglavnom iz okružja, kao što su teški uvjeti proizvodno-razvojnoga poduzetničkog poslovanja u Hrvatskoj, neplaćanje obavljenog posla, samofinanciranje razvoja složenih proizvoda, mali poticaji, snažni uvozni lobiji koji su se uvijek protivili domaćem proizvodu te pojavljivanje na stranim tržištima tvrtke koja dolazi iz zemlje koja nije prepoznata u željezničkom biznisu.
Od osnutka ste proveli mnogo projekata. Koje biste izdvojili?
– Svakako su najzahtjevniji bili projekti u Francuskoj, Austriji, Kini, Indoneziji i Kanadi. Ponosni smo također na ulazak na tržište metroa i monoželjeznice s proizvodom iz senzorske niše koji se razvijao od 2010. s testiranjima u Francuskoj, Indoneziji, Japanu, Kini i SAD-u. Naš jedinstveni proizvod s potencijalom koji nudi može postati masovni visokotehnološki proizvod koji može otvoriti mnogo radnih mjesta.
Koja su vam tržišta ključna i u kojim zemljama vidite potencijal za širenje?
– Imamo potpisana tri ugovora o prijenosu tehnologije i lokalnoj proizvodnji u Indoneziji, Indiji i Kini, što je trend, i partnerstva s najvećim imenima u našoj industriji. Najveći potencijal vidimo u zemljama južne hemisfere. Ondje vidimo priliku jer smo, s jedne strane, već u EU, a, s druge strane, sjevernoameričko tržište nosi velike ulazne troškove i resurse. Plasiranjem svojega sigurnosnog sustava za vozila u Indoneziju u konkurenciji japanskih, njemačkih i švedskih tvrtki uočili smo veliku priliku za sebe na tim tržištima. Vodeći se tim iskustvima, imamo marketinšku strategiju, pripremili smo kataloge na različitim jezicima: španjolskom, portugalskom, francuskom, kineskom i ruskom. Naš tehnički katalog proizvoda od stotinu stranica na kineskome hit je gdje god se pojavimo.
Cijeli intervju pročitajte u novom Lideru. Možete i digitalno.