- Natječaj Grada Osijeka o prodaji neizgrađenog građevinskog zemljišta od 87.100 četvornih metara s uključenom javnom prometnicom, predviđenom inače za pristupni put Avenue Malla u Osijeku, objavljen 9. srpnja ove godine u ‘‘Glasu Slavonije‘‘, predstavlja nečuveni presedan u hrvatskoj urbanističkoj, prometnoj i poslovnoj, odnosno investicijskoj praksi – izjavio je na današnjoj izvanrednoj konferenciji za tisak direktor projekata GTC-a Hrvatska Siniša Slijepčević.
Slijepčević tvrdi da je tim natječajem, usprkos od strane Grada Osijeka dobivenim suglasnostima, onemogućen prometni pristup te je izravno ugrožena relizacija projekta Avenue Malla u Osijeku. Pojasnio je da se radi o dijelu četverotračne ulice Lipik, nedaleko južne obilaznice, koja postoji već 40 godina i ima uporabnu dozvolu te se njome već koriste neke tvrtke, poput Panonije i Koteksa, a nalazi se na granici zemljišta koje je GTC kupio za Avenue Mall te zemljišta koje Grad Osijek sada prodaje.
Po njegovim riječima Natječaj krši važeće zakonske propise RH jer pretpostavlja prodaju javne prometnice. Prodaja javne prometnice u suprotnosti je sa Zakonom o cestama i Uredbom za razvrstavanje javnih cesta. Ivan Dadić, predsjednik Upravnog vijeća Instituta prometa i veza, potvrdio je da je Institut svojim detaljnim elaboratom dokazao mogućnost priključka objekta Avenue Mall Osijek kvalitetnim prometnim rješenjem ulicom Lipik na prometnu mrežu.
Ističući kako se nada da se radi o "ozbiljnom propustu, a ne namjeri", Slijepčević je kazao i da se GTC obratio gradonačelniku, dogradonačelnicima te predsjedniku Gradskog vijeća Osijeka te da su "neki među njima bili i iznenađeni" navedenim. Obećano im je da će se ispitati sve činjenice i reagirati, no za sada GTC nije dobio nikakav odgovor. GTC je o ovom slučaju izvijestio i Državno odvjetništvo te nadležna ministarstva, a od Grada je zatraženo da se natječaj poništi ili promijeni.
- Prema navedenom natječaju na prvi se pogled čini da budući vlasnik ima prema gradu obvezu da nakon uređenja imovinsko pravnih odnosa prometnicu vrati gradu, ali natječaj ne precizira niti rokove ni garancije u kojem roku to treba to obavezno učiniti, kao ni moguće sankcije. Nama se može sasvim lako dogoditi da budući vlasnik na ulicu postavi rampu i tako onemogući slobodan promet – zaključio je Slijepčević. (O. Š.)