Biznis i politika
StoryEditor

1000 brojeva, 1000 razloga za Lider: Kako smo stvarali prvih 109.926 stranica

27. Studeni 2024.
Liderova ekipa u povodu 1000. broja (slijeva nadesno) Stoje: Nataša Dević, Ksenija Puškarić, Luka Kasalo, Jozo Knez, Krešimir Grgić, Tomislav Pili, Sara Starčević, Antonela Tandarić, Matija Pajurin, Dušanka Figenwald, Ivana Tomljanović, Jelena Jagić, Jasna Kufner, Lucija Stipetić, Matilda Bačelić, Miodrag Šajatović, Danko Sučević, Bojana Božanić Ivanović, Tatjana Vukić, Edis Felić, Goran Litvan, Tina Kovačić, Roko Kalafatić, Sergej Abramov, Manuela Tašler, Anja Dragičević i Ratko Mavar Sjede: Sandra Babić, Miroslav Šimić, Antonija Martinović, Kata Pranić, Donatella Pauković, Anamarija Mujanović, Vanja Figenwald i Tomislav Blagaićfoto Ratko Mavar
Osmogodišnji postupak pridruživanja Hrvatske Europskoj uniji sa svim promjenama u početnih jedanaest godina u novoj zajednici obilježio je prvih 1000 brojeva Lidera. Formula prema kojoj je ovaj poslovni tjednik odvjetnik biznisa prema državi, s misijom da tekstovi budu korisni poslovnoj zajednici, a posebno malim i mikropoduzetnicima, pokazala se uspješnom. Nezavisni Lider pobijedio je financijsku i koronakrizu, bio je jači i od potresa – i postao je nezaobilazna lektira za poduzetnike i menadžere

Prvi broj Lidera izišao je u četvrtak 6. listopada 2005., u tjednu u kojem su otvoreni pristupni pregovori s EU-om, ali tek nakon što je glavna tužiteljica Haaškog suda Carla Del Ponte dala zeleno svjetlo na temelju ocjene o potpunoj hrvatskoj suradnji sa Sudom.

Ta epizoda ostaje ključnom kao izvorište događaja u sljedećih devetnaest godina, odnosno tisuću tjedana, koliko je trebalo do izlaska ovoga, tisućitog broja Lidera. U cijelom tom razdoblju, u kojem smo producirali 109.926 stranica sadržaja, odnosi s Europskom unijom postali su ključni za svakoga hrvatskoga građanina, a posebno za svakog poduzetnika. Kao što je Poslovni svijet, kojeg je 1989. pokrenuo kasniji suosnivač i glavni urednik Lidera Miodrag Šajatović u Večernjem listu, u vrijeme dvostruke tranzicije – iz Jugoslavije u samostalnu Hrvatsku i iz socijalizma u kapitalizam – bio ključna lektira za svakog poduzetnika i menadžera, tako je Lider preuzeo istu ulogu u tranziciji iz samostalne Hrvatske u ravnopravnu članicu Europske unije.

Zato je i logično što je prvi broj Lidera bio u znaku Europske unije. Objavljen je kalendar početka analitičkog pregleda (screeninga) i hrvatskog zakonodavstva i pristupnih pregovora do kraja godine za prvih sedam poglavlja, s reakcijama ključnih ljudi iz poslovne zajednice. Središnja je pak tema bila posvećena šestorici mladih top-menadžera za Europsku uniju, koji su tada bili najtraženije mete hrvatskih headhuntera: Zoranu Bogdanoviću, Tomislavu Radošu, Kristianu Šustaru, Grigoru Vidmaru, Marinku Beniću i Marinu Pucaru (koji je u međuvremenu preminuo). Nedavno, uz devetnaestu obljetnicu izlaženja Lidera, pisali smo kakve su zapažene karijere ostvarili u proteklom razdoblju.

U tisuću tjedana Lider je preživio i financijsku i koronakrizu te potres (koji je na tri mjeseca zatvorio redakcijske prostorije), a s njim je sve to prošla i sedmorka koja je tu od prvoga broja do danas: suosnivač i glavni urednik Miodrag Šajatović te novinari i urednici Manuela Tašler, Dušanka Figenwald, Bojana Božanić Ivanović (današnja direktorica), Matilda Bačelić (odgovorna za web), Sandra Babić i autor ovoga teksta. Od prvog dana uz Lider je još dvoje vanjskih suradnika, IT-evac Matko Balić i kolumnistica Višnja Starešina.

Osnovne postavke uređivačke politike nisu se mijenjale. Lider se od prvoga dana postavio kao odvjetnik biznisa prema državi, s misijom da njegovi tekstovi budu korisni poslovnoj zajednici. Pritom se od početka velika pozornost posvećivala malim i mikropoduzetnicima, koji tvore 95 posto poslovne scene, a koji nerijetko svojim tvrtkama upravljaju prema logici one-man banda: istodobno vode proizvodnju i marketing, financije i ljudske potencijale, istraživanje i razvoj…, a nitko nije kompetentan za sve. Zato pri pisanju tekstova uvijek nastojimo zamisliti tko nas čita i plasirati informacije koje će tom čitatelju koristiti – od otkrivanja trendova u biznisu do poslovnih znanja iz raznih područja. Pritom često upotrebljavamo sugovornike iz najvećih kompanija čiji resursi i znanja mogu biti korisni i malima, ali i to kombiniramo s iskustvima malih poduzetnika, koji ne samo da od prvoga broja imaju svoju rubriku (u kojoj predstavljamo poduzetnike) nego ravnopravno sudjeluju u Liderovim tekstovima kao sugovornici. Takvu orijentaciju tržište je prepoznalo, zato smo ponosni na to što najviše Liderovih pretplatnika dolazi iz malog i mikropoduzetništva.

Cijeli tekst o stvaranju prvih 1000 brojeva Lidera, kao i podsjećanje na važne priče koje smo objavili - s epilozima iz današnje perspektive - možete pročitati u novom digitalnom i tiskanom izdanju Lidera

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
04. prosinac 2024 09:03