Mjerenje indeksa poslovnog optimizma, HLIPO, kojeg je agencija Hendal provela u kolovozu, pokazuje još uvijek relativno visoku razinu zadovoljstva trenutačnom poslovnom situacijom među hrvatskim gospodarstvenicima, ali i značajan pad optimizma, bolje rečeno – rast pesimizma, kada se radi o njihovim poslovnim očekivanjima za sljedećih pola godine.
HLIPO je kreiran po uzoru na indeks poslovne klime njemačkog IFO instituta. Nakon pauze u mjerenju Hendal ga je ponovno pokrenuo u siječnju 2021. godine. Dosad je mjerenje poslovnog optimizma provedeno u šest valova (kvartala) pri čemu je šesti val mjerenja proveden u kolovozu ove godine.
Istraživanje se provodi na 400 ispitanika (pravnih osoba) s dva jednostavna pitanja: kako biste procijenili svoju trenutačnu poslovnu situaciju te kakva su vaša poslovna očekivanja za sljedećih šest mjeseci.
Procjena trenutačne situacije izmjerena u kolovozu zadržala se na istoj razini na kojoj je bila u prvom ovogodišnjem kvartalu. Na skali od -100 (potpuno loša) do 100 (potpuno dobra) ispitanici su u zadovoljstvo trenutačnom poslovnom situacijom pozicionirali na +14, što je prilično bolje od zadnjeg lanjskog kvartala kada je vrijednost indeksa iznosila +8.
No, indeksi očekivanja za budućnost, na istoj skali, u ovoj godini dramatično se smanjuju. Nakon što je taj indeks u prvom kvartalu pao sa +17 (na kraju prošle godine) na + 7, u kolovoškom mjerenju dodatno je spušten, na nulu.