Nakon duge četiri godine za javnost je napokon spremna digitalna platforma e-Poslovanje, odnosno putim imenom e-Građani i poslovanje platforma je koja na jednom mjestu okuplja sve potrebe građana i poduzetnika koji će se, bar se tako najavljuje, napokon riješiti trošenja vremena na stajanje u redu.
Platforma, kako je objasnio Načelnik sektora za razvoj digitalne infrastrukture Nikola Modrušan, ujedno znači i proširenje sustava e-Građani te je namijenjena tvrtkama, obrtima i OPG-ovima, a glavna joj je uloga omogućiti brzu i jednostavnu e-komunikaciju s tijelima državne uprave koja će, samim time, poduzetnicima uštedjeti i vrijeme i novac.– Olakšavamo poduzetnicima da se fokusiraju na svoj posao i da sve rješavaju jednim klikom na platformi – rekao je Modrušan ističući da se digitalizacija događa ‘ovdje i sada‘.
Projekt vrijedan 51 milijuna kuna, u organizaciji Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva. imao je za cilj razviti zajedničku platformu, omogućiti sigurnu e-komunikaciju te ojačati kapacitete zaposlenika javne uprave kroz edukaciju i dodatne radionice. Projekt će službeno biti gotov 23. listopada, no poduzetnici već i sada mogu pristupiti nekim od usluga koje nudi nova digitalna platforma.
Neke od usluga kojima građani i poduzetnici već mogu pristupiti su burza rada, dostava elektroničkih isprava za registraciju vozila, e-Autoškole, e-Građevinski dnevnik, e-Ovlaštenja, e-Ovrhe, e-Zahtjev za izdavanje vodoprivrednih akata, registar revizora te mnogi drugi, a u pripremi je i portal e-Turizam, e-Zahtjevi u pomorstvu i prometu, e-Nautika i drugi.
Kako je navedeno na konferenciji za medije na kojoj su i predstavljene specifikacije nove digitalne platforme, građane i poduzetnike treba educirati o novim uslugama do kojih mogu doći tek jednim klikom, a dok se trenutno uslugama platforme e-Građani koristi 1,7 milijuna građana cilj je do 2024. godine bazu korisnika povećati na 2,5 milijuna.
Partneri Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva bili su i Financijska agencija, koja je bila zadužena za nadogradnju sustava elektroničke identifikacije te APIS IT, Agencija za podršku informacijskim sustavima i informacijskim tehnologijama, kojoj je glavni posao bio razvoj korisničkog pretinca, onosno omogućavanje e-komunikacije poduzetnicima.
Zato su se medijima obratile i direktorica sektora digitalnih rješenja u Fini Andreja Kajtaz, ali i izvršna direktorica sektora poslovnih operacija u APIS IT-u Maja Širić koje su istaknule da projekt već bilježi dobre rezultate te su samim time i pohvalile cijeli razvojni tim, a sve specifikacije novih usluga objasnio je voditelj projekta Dražen Božić.