Biznis i politika
StoryEditor

Način razmišljanja ‘to se tako uvijek radilo‘ moramo zaboraviti

12. Lipanj 2024.
Katarina Šiber Makar, Gea Kariž, Ivan Čulo, Mislav Galler, Branimir Petrušić

Sigurno smo se svi barem jednom u svom poslovnom okruženju susreli s famoznom izrekom ‘ali to se tako ovdje uvijek radilo‘, koja danas, u doba ubrzanog razvoja tehnologije i inovacija jednostavno ‘ne drži vodu‘. Takav način razmišljanja, naime, možemo zaboraviti želimo li da kompanija u kojoj radimo napreduje te naposljetku bude konkurentna. Bio je to jedna od tema panel-rasprave o vodstvu koje potiče inovacije, održanoga danas u sklopu Innovation Leadership Daya u organizaciji Algebra MBA Poslovne škole, na kojemu su, između ostalih, sudjelovali brojni stručnjaci i predavači s američkog MIT-a (Massachusetts Institute of Technology).

Kako je u raspravi istaknuo Ivan Čulo, predsjednik Uprave Hrvatske pošte, u svojoj je 27-godišnjoj karijeri u toj državnoj kompaniji koja danas broji 8800 zaposlenika tu izjavu najčešće čuo. Međutim, Čulo smatra da nema kompanije koja se ne bi trebala transformirati.

– Ne da smo imali izazov s transformacijom načina razmišljanja ljudi, nego ga imamo i dalje. Transformacijski proces nikada neće završiti jer tehnološki pomaci imaju direktan utjecaj na naše poslovanje i ako ih ne pratimo, vrlo brzo će nas sustići konkurencija – rekao je Čulo, objasnivši kako je Hrvatska pošta u proteklih nekoliko godina unaprijedila svoje poslovanje, između ostaloga uvodeći prva paketomate u Hrvatsku.

Isto tako Čulo misli da brzina donošenja odluka mora biti na prvom mjestu, ‘jer današnji svijet ne funkcionira usporeno i ako ćete tako funkcionirati, nećete biti uspješni‘.

Startup ‘mindset‘ u korporacijama

Na pitanje moderatorice panela Katarine Šiber Makar, predavačice na Algebra e-Leadership MBA studiju, kako na kompetitivnom telekomunikacijskom tržištu u Hrvatskoj Telemach ostaje konkurentan, član Uprave Mislav Galler odgovorio je da potiču poduzetnički duh unutar kompanije, slično kao što se radi u startupu.

– U dvije godine promijenili smo više od 60 sustava i u taj pothvat smo se upustili jer da smo išli drugačijim, dužim putem, ne bismo mogli stvoriti konkurentnost. Morali smo se diferencirati i stvorili smo platformu na kojoj korisnicima pružamo jednostavno iskustvo. Danas imamo portfolio sa samo tri paketa – opisao je Galler kako funkcionira ovaj teleoperater, dio United grupe, koji bilježi najveći rast broja korisnika u Hrvatskoj.

Kao startup djeluje i Mastercard, što je u raspravi napomenula direktorica Gea Kariž, direktorica hrvatske podružnice globalne kartične korporacije koja djeluje u više od 200 zemalja.

– Lokalno funkcioniramo kao startup, ali unutar globalne kompanije koja raste i širi se u druge sfere osim pružanja financijskih usluga – od konzultantstva i big data do kibernetičke sigurnosti – objasnila je Kariž.

Dodala je da u Hrvatskoj surađuju s brojnim startupovima. Primjerice, u sklopu Mastercardova fintech laba pomažu fintech tvrtkama u uvođenju financijskih usluga i kartičnog plaćanja.

Izazovi privlače zaposlenike

Jedna od tih tvrtki je i Aircash koja razvija vlastitu aplikaciju, odnosno digitalni novčanik. Značajke Aircashove aplikacije prije brojnih korisnika u Hrvatskoj i na osam drugih tržišta prvo testiraju Aircashovi zaposlenici, objasnio je Branimir Petrušić, glavni tehnološki direktor Aircasha.

– Svaki zaposlenik ima mogućnost nešto napraviti i prvi se susreće s plodovima svoga rada. Kada vide da usluga radi, postaju najbolji ambasadori naše tvrtke za nove dodatne zaposlenike. S druge strane, naša inovativna aplikacija ljude potiče da dođu raditi u Aircash. Raste broj naših korisnika zbog čega moramo uvoditi nove procese u naše aplikacije, što je izazovno, a to privlači ljude. Nema mnogo kompanija koje su inovativne, a opet dovoljno male da se krajnji utjecaj jednog čovjeka može osjetiti. Za razliku od velikih korporacija u kojima je osoba samo mali kotačić, kod nas svaka osoba ima utjecaj na krajnji proizvod – zaključio je Petrušić.

18. studeni 2024 10:57