Biznis i politika
StoryEditor

Obustava Schengena zabrinula autoprijevoznike, poduzetnici ne vide gdje je problem

19. Listopad 2023.
Granični prijelaz Breganafoto Ratko Mavar

Obustava Schengena itekako će utjecati na hrvatske poduzetnike. Najveće posljedice osjetit će izvoznici, uvoznici i autoprijevoznici. Ponovno uvođenje policijskih kontrola na slovenskoj granici otežat će ne samo protok putnika, nego i roba i može se očekivati kako će uskoro na granicama biti pojačana gužva, pogotovo kad je teretni promet u pitanju.

- Mislim da poduzetnici, oni koji se bave izvozom i uvozom uopće nisu svjesni što ih čeka, a to je kolaps teretnog prometa - tumači Željko Mandarić, vlasnik Manšpeda, jedne od najvećih hrvatskih logističkih tvrtki. On ističe kako će roba koja primjerice kreće iz Italije u Hrvatsku putovati jednako dugo kao da nismo u Europskoj uniji obzirom da su kontrole uspostavljene i na talijansko-slovenskoj granici i na slovenskoj strani naše granice.

- Bit će problema i bit će zastoja, a to će posebno osjetiti vozači koji će daleko više vremena provoditi u kamionima - ispričao je Mandarić.

Boris Kos, vlasnik Kos Transporta, također ističe kako će ponovno uspostavljanje kontrole na granicama itekako usporiti dobavne lance i da će i izvoz i uvoz biti otežani.

- Za nas i naše vozače, ali i za one čiju robu prevozimo to znači gubitak vremena. Od Nove godine na granicama uopće nije bilo zaustavljanja, a sada će se ponovno stvarati gužve, pogotovo na velikim prijelazima poput Bregane i Goričana - rekao je Kos i dodao da ga klijenti već sad pitaju koliko će biti otežano izvoziti i uvoziti.

Milan Vrdoljak, vlasnik Ricarda, ne želi biti zloguki prorok, a ne želi, kaže, ni gatati šta će i kako biti. Bit će kako bude.

- Prilagođavali smo se dosad i puno ozbiljnijim problemima, pa ćemo tako i ovaj put. Ne možemo na duljinu puta u pojedine zemlje utjecat, možemo utjecat samo na to kako ćemo se s tim nositi - objasnio je Vrdoljak.

Poduzetnici zasad ne smatraju da će doći velikih uskih grla u izvozu i uvozu. Marko Gross, predsjednik Uprave Magdis grupe, ne smatra da će doći do većih problema u plasmanu robe na izvozna tržišta Europe, kao ni s nabavkom sirovina iz susjednih i inih zemalja. Po njemu će najveći problem biti u putničkom prometu. Slično razmišlja Dubravko Hoić iz Calzedonia Hrvatska koji očekuje malo otežan izvoz, ali ništa zabrinjavajuće. Denis Nemčević iz Spider Grupe također ne vidi u obustavi Schengena zasad veliki problem.

21. studeni 2024 02:27