Biznis i politika
StoryEditor

Tommy prijeti izbacivanjem sa svojih polica svakom dobavljaču koji digne cijenu

31. Siječanj 2025.
Bojkot trgovinafoto Ratko Mavar
Od domaćih proizvođača koji prodaju svoje proizvode i na inozemnim tržištima Tommy pak očekuje da ujednače prodajne cijena na izvoznim i domaćem tržištu, odnosno da cijene na domaćem tržištu smanje na razinu izvoznih

Ako je prošlog petka potrošački bojkot kupovine trgovce blago uzrujao (kao, ‘sve će se to nadoknaditi već u subotu‘), danas ih je žestoko šokirao. Kako se čuje sa svih strana zemlje, bojkot ne samo da nije slabiji nego prije tjedan dana već se proširio i na trgovine odjećom, namještajem i ostalom specijaliziranom ponudom. Izraz ‘crni petak‘ danas je dobio novo značenje, potpuno suprotno od onog kojeg je imao do sada.

Konzum je prvi reagirao na prijetnju potrošačkog bojkota, a odmah potom i Kaufland. Konzum je svojim kupcima najavio da će ih od subote u njegovim trgovinama dočekati niže cijene za 250 proizvoda, koje se, u dogovoru s domaćim dobavljačima, neće povećavati najmanje do 1. lipnja.  Kaufland se pridružio najavom o snižavanju cijene za tisuću proizvoda, mali trgovac u selu Trnjanski Kut kraj Slavonskog broda na svoja je vrata prvi put otkako postoji stavio natpis ‘minus 10 posto na svu robu‘… Divovski korak dalje danas je,  međutim, učinio splitski Tommy.

Kako ekskluzivno doznajemo, iz Uprave Tommy-a je na adrese svih njegovih dobavljača danas odaslan službeni dopis kojim ih obavještava da počevši od sutra pa do daljnjega tvrtka ne prihvaća izmjene cjenika s najavljenim povećanjima cijena. Štoviše, Tommy očekuje od svojih dobavljača koji su cijene povećali tijekom siječnja da ih vrate na razinu od konca prošle godine.

– U slučaju da ipak ostanete pri zahtjevu za primjenom takvih cijena i cjenika, zadržavamo pravo da takve proizvode izlistamo iz asortimana i s naših polica – poručuje Tommy svojim dobavljačima.

Od dobavljača koji su ekskluzivni uvoznici i/li distributeri određenih brendova na našem tržištu Tommy očekuje da mu omoguće (ili barem ne blokiraju izravnu suradnju s proizvođačima tih brendova. ‘Naime, model rada u kojem se između proizvođača i trgovačkog lanca pojavljuje najprije uvoznik, a zatim i distributer, zastario je, nepotreban i štetan jer smo investirali u dostatne logističke kapacitete i ne trebaju nam posrednici koji, svatko na svojoj razini, dodatno poskupljuju lanac opskrbe‘,  tumači Tommy.

Od domaćih proizvođača koji prodaju svoje proizvode i na inozemnim tržištima Tommy pak očekuje da ujednače prodajne cijena na izvoznim i domaćem tržištu, odnosno da cijene na domaćem tržištu smanje na razinu izvoznih.

– Svjesni smo izazova i nužnosti prilagodbe novonastalim okolnostima. Stoga i od Vas očekujemo suradnju kako bismo zajednički pronašlo rješenja koja će u konačnici osigurati niže maloprodajne cijene, a na zadovoljstvo kupaca – zaključuje Uprava Tommy-a u svom dopisu dobavljačima.

31. siječanj 2025 17:36