Invazija Rusije na Ukrajinu traje već nešto više od tri mjeseca, a usprkos sankcijama koje je EU nametnula, Rusija je tijekom tog vremena zaradila više od 93 milijarde od izvoza fosilnih goriva.
I dok europske zemlje traže alternativne načine kako bi 'zaobišli' ruska fosilna goriva, Rusi mirno trljaju ruke i broje rublje. Dok većina fosilnih goriva putuje Europom putem cjevovoda, još uvijek postoji određeni broj brodskih pošiljki koje plove morima i pristaju u lukama. Koristeći podatke sa stranice MarineTraffic.com i Datalastic, donosimo pregled luka u koje pristaju brodovi s ruskim fosilnom gorivima.
Ruske isporuke sirove nafte
Velik dio ruskih pomorskih isporuka sirove nafte otišao je u Nizozemsku i Italiju, ali i u Indiju i Južnu Koreju. Indija je postala značajan uvoznik ruske sirove nafte, kupujući 18 posto izvoza zemlje, pa sada ispada da Indija i Kina čine gotovo polovicu ruskog izvoza nafte koja dolazi putem mora.
Ruske isporuke ukapljenog prirodnog plina
Za razliku od plina koji teče duž mnogih ruta cjevovoda koji prolaze Europom, ukapljeni prirodni plin (LNG) hladi se u tekući oblik radi lakšeg i sigurnog transporta morem. U nastavku možemo vidjeti da su pošiljke išle na razna odredišta u Europi i Aziji. Fluxys terminali u Francuskoj i Belgiji ističu se kao glavna odredišta za ruske isporuke LNG-a.
Ruske isporuke naftnih derivata
Što se tiče isporuke naftnih derivata, glavno odredište su bile ogromne luke u Rotterdamu i Antwerpenu u kojima se nalaze velike rafinerije, a neke su pošiljke svoje odredište našle i u Mediteranu.
Ruske isporuke ugljena
Za ovu kategoriju, CREA je identificirala 25 'terminala za izvoz ugljena' unutar ruskih luka. Riječ je o specifičnim lučkim lokacijama koje su povezane s utovarom ugljena, pa kada brod preuzima teret na jednoj od tih lokacija, pretpostavlja se da je pošiljka upravo ugljen. Inače, Europska unija je predložila zabranu ruskog ugljena ali bi ta zabrana na snagu trebala stupiti tek u kolovozu.
S tako velikim oslanjanjem na ruska fosilna goriva, EU će imati tešku godinu pokušavajući osigurati zamjenska goriva – osobito ako se sukob u Ukrajini nastavi odugovlačiti. Bit će to jako teško, gotovo i nemoguće, ali čelnici EU-a su složni. Sankcije su potrebne iako idu na štetu građana same Unije.