Svake godine raste broj hakerskih napada. Phishing-prijevare vrtoglavo se umnažaju, no jačaju i sigurnosna kibernetička rješenja. Koliko je važna informacijska i kibernetička sigurnost te koliku štetu mogu nanijeti zlonamjerni upadi u poslovne sustave, sve više osvještavaju i tvrtke. Zapravo, uspješno poslovanje sve se više povezuje sa sigurnosnim rješenjima i zaštitom od kibernetičkih ugroza, što potvrđuje i Dražen Bzik, rukovoditelj prodajnog savjetovanja za ICT proizvode, platforme i rješenja u A1 Hrvatska.
Zašto se znatno povećao broj hakerskih napada u Hrvatskoj i svijetu?
– Porast broja hakerskih napada može se pripisati nekoliko faktora. Prvo, digitalna transformacija znatno se ubrzala zbog koronakrize, što je povećalo broj digitalnih interakcija i poslovnih aktivnosti koje se provode online. Prema nedavnom izvješću o stanju informacijske i kibernetičke sigurnosti, 2023. bilo je dvadeset posto više slučajeva neovlaštenog curenja podataka u odnosu na prethodnu godinu, a broj žrtava hakiranja dvostruko veći. Godišnji podaci hrvatske Sigurnosno-obavještajne agencije (SOA) potvrđuju i rast kibernetičkih napada koje sponzoriraju države. Online prijevara i phishing-napada, odnosno hakerskih napada krađe identiteta, 2022. bilo je 34 posto više nego 2021. To upućuje na povećanje sofisticiranosti i dostupnosti hakerskih alata, što omogućava i manje iskusnim pojedincima da izvrše napade. I ove se godine nastavlja trend glavnog motiva napadača, a on je financijske prirode.
To je povećalo svjesnost tvrtki da jače zaštite svoje poslovanje.
– Sigurnost sustava i ljudi koji se njima koriste od sporedne je poslovne aktivnosti postala temelj za uspješno i kontinuirano poslovanje upravo zbog porasta rizika povezanih s kibernetičkom sigurnošću. Sve se više ulaže u sigurnosna rješenja, uspostavu sustava upravljanja informacijskom sigurnošću te edukaciju zaposlenika, ali i korisnika. S povećanjem broja napada svjedočimo znatnom pomaku u shvaćanju tvrtki kad je u pitanju zaštita digitalne infrastrukture. Shvaćaju da su kibernetički napadi ozbiljan poslovni rizik koji zahtijeva ulaganje u sigurnost.
Kako u obrani pomaže A1 Endpoint Protect?
– A1 Endpoint Protect omogućuje naprednu zaštitu svih platformi i uređaja, poput stolnog računala, laptopa i servera, od raznih sigurnosnih prijetnji i kibernetičkih napada pružajući višeslojnu zaštitu, veliku učinkovitost i sposobnost integracije s različitim sigurnosnim alatima. Riječ je o rješenju koje prepoznaje, analizira, odgovara i sprječava prijetnje u stvarnom vremenu s pomoću automatiziranoga centraliziranog sustava koji je jednostavan za korištenje. Govorimo o postojanome antivirusnom rješenju nove generacije, NGAV-u (engl. next generation antivirus), koje sustav štiti na krajnjoj točki, dakle na raznim digitalnim uređajima koji su dio sustava, koristeći se naprednim analizama kreiranima s pomoću umjetne inteligencije. Također, korištenje tog sustava omogućuje brz oporavak računala koje je pod napadom. A1 Endpoint Protect upotrebljava licenciju za rješenje SentinelOne koje je tri godine zaredom proglašeno liderom među rješenjima za zaštitu krajnjih uređaja prema izvještaju Gartner® Magic Quadrant™. To rješenje odgovara na napredne prijetnje na više platformi i uređaja omogućavajući njihovo brzo otkrivanje i efikasnu reakciju.
Kojim je korisnicima namijenjeno?
– Rješenje je namijenjeno svim poslovnim subjektima i korisnicima koji žele vrhunsku sigurnosnu zaštitu neovisno o industriji u kojoj djeluju, pa će tako biti iznimno koristan u financijskoj, zdravstvenoj, obrazovnoj, tehnološkoj, maloprodajnoj i mnogim drugim industrijama. Iako je A1 Endpoint Protect primarno namijenjen srednjim i velikim korporacijama, rješenja su korisna i za male poduzetnike koji žele osigurati visoku razinu sigurnosti u digitalnom prostoru. Nažalost, danas ni najmanje tvrtke nisu pošteđene opasnosti koja dolazi s kibernetičkim napadima.
Koje se napredne tehnologije pri tome upotrebljavaju?
– Sustav omogućuje zaštitu od sigurnosnih prijetnji prema najvišim standardima vrhunske tehnologije koristeći se naprednim tehnologijama kao što su strojno učenje i umjetna inteligencija, koje omogućuju ranije otkrivanje i otklanjanje prijetnji. Osim toga, korisnici A1 Endpoint Protecta ne dobivaju samo licencije već i sveobuhvatnu podršku i pomoć A1 stručnjaka u upravljanju uslugama, što uključuje namještanje sustava i puštanje u produkciju te daljnju brigu o njegovu ažuriranju i održavanju.
Sadržaj nastao u suradnji s A1 Hrvatska